- Sara17 augustus 2025 om 15:12
Dag allen,
Even een berichtje voor mijn gemoedstoestand. Mijn man en ik zijn 20 jaar getrouwd. 9 jaar geleden heeft ie wratten gekregen, arts zei toen dat zn wratten terug waren gekomen vanwege een lage weerstand (relatie voor mij had ie dit opgelopen). Heel af en toe komt het nog terug en moet ie het aan laten stippen. Is dit normaal? Dat het na zo een lange tijd terugkomt elke keer? Is dit normaal? Gaat niet vreemd toch?
2 reactiesReagerenHenk17 augustus 2025 om 20:21Hey sara,
Ikzelf kreeg de wratten bij 15 jaar relatie, en ik en mijn vrouw monogaam(van mezelf weet ik het zeker, mijn vrouw is echt niet het type vreemdgaan). Werd ook een discussiepunt natuurlijk maar het kon toch echt volgens dokter dat hpv lang latent aanwezig is en inderdaad bij lage weerstand(in mijn geval een zeer stressvolle periode) de kop opsteekt.Ik heb veel gezocht omdat ik vergelijkbare vragen had en zoals ik kan zien weet men niet of je hpv bij je houdt(niet meetbaar) of dat je er van geneest.
Vreemdgaan en wratten krijgen zou wel heel erg toevallig zijn. Van de 100 mensen die hpv krijgt, krijgt maar 1 iemand ook echt wratten. Dus dan zou jouw man en vreemdgaan, en weer het virus oplopen en ook weer die ene procent zijn die wratten krijgt.
ReagerenAnoniem18 augustus 2025 om 08:47Ik kan hetgeen Henk beschrijft alleen maar onderstrepen.
Wratten zijn een naar virus waar je nooit helemaal grip op krijgt in de zin van: wanneer opgelopen en hoe eraan gekomen. Laat je dus niet gek maken!
Reageren