Zoeken Vraag het forum

Hoe lang kunnen genitale wratten terugkomen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sara

Dag allen,

Even een berichtje voor mijn gemoedstoestand. Mijn man en ik zijn 20 jaar getrouwd. 9 jaar geleden heeft ie wratten gekregen, arts zei toen dat zn wratten terug waren gekomen vanwege een lage weerstand (relatie voor mij had ie dit opgelopen). Heel af en toe komt het nog terug en moet ie het aan laten stippen. Is dit normaal? Dat het na zo een lange tijd terugkomt elke keer? Is dit normaal? Gaat niet vreemd toch?

2 reacties
    Reageren
    Henk

Hey sara,
    Ikzelf kreeg de wratten bij 15 jaar relatie, en ik en mijn vrouw monogaam(van mezelf weet ik het zeker, mijn vrouw is echt niet het type vreemdgaan). Werd ook een discussiepunt natuurlijk maar het kon toch echt volgens dokter dat hpv lang latent aanwezig is en inderdaad bij lage weerstand(in mijn geval een zeer stressvolle periode) de kop opsteekt.

Ik heb veel gezocht omdat ik vergelijkbare vragen had en zoals ik kan zien weet men niet of je hpv bij je houdt(niet meetbaar) of dat je er van geneest.

Vreemdgaan en wratten krijgen zou wel heel erg toevallig zijn. Van de 100 mensen die hpv krijgt, krijgt maar 1 iemand ook echt wratten. Dus dan zou jouw man en vreemdgaan, en weer het virus oplopen en ook weer die ene procent zijn die wratten krijgt.

Reageren
    Anoniem

Ik kan hetgeen Henk beschrijft alleen maar onderstrepen.

Wratten zijn een naar virus waar je nooit helemaal grip op krijgt in de zin van: wanneer opgelopen en hoe eraan gekomen. Laat je dus niet gek maken!

Reageren
Reageer op: Hoe lang kunnen genitale wratten terugkomen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.