Zoeken Vraag het forum

Vraag over wrat

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Hoe zit het nu met hpv en genezen?

Soms lees ik dat hpv 20 jaar latent aanwezig kan zijn en dan ineens uitbreekt en voor wratten zorgt(zoals bij zwangere vrouwen).
    Maar lees ook dat het meestal na 2 jaar door het lichaam zelf geklaard wordt. En lees ook weer dat het altijd aanwezig blijft en weer kan uitbreken.

Ik heb nu een wrat en vraag me serieus af hoe dat kan in een monogame relatie van al jaren. Was het latent aanwezig? Geneest het dan nu wel of blijft het hierna ook weer latent aanwezig? Vrouw en ik hebben er dikke ruzie om inmiddels. Zij denkt dat ik ben vreemdgegaan en ik denk dat zij is vreemdgegaan.

Iemand info hierover? Huisarts helpt totaal niet.

21 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Alle relevante info kun je vinden op de website va het RIVM/LCI

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/hpv-anogenitale-wratten

Reageren
    John (moderator)

Had je hier niet al een topic over?
    Gen. wratten verschijnen zelden met alleen maar 1 wrat

Reageren
    Mike

Nee ik had nog geen topic hierover. Huis arts zei waarschijnlijk genitale wrat, kwam als een bom bij mij binnen en had weinig kans om nog dingen te vragen. Huisarts leek oordelend en tevens weinig zin te hebben in mijn vragen.

Maar genitale wrat verschijnt zelden als 1 wrat zegt u? Ik weet vrij zeker dat ik dag 1 nog niets had, en dag 2 een enkele wrat. Is het dan nu wachten op meer wratten (en ben ik er op tijd bij qua ontdekken) of hadden die er dan al moeten zijn?

Reageren
    John (moderator)

De huisarts heeft dan niks voorgeschreven als die dacht dat het een wrat was? Maar eens afwachten dan of er meer komen.

Reageren
    Mike

Jawel ik heb zakjes zalf meegekregen die ik er savonds op moet smeren. Imuiquiden (zoiets was het ben nu niet thuis)

Reageren
    Mike

Maar de andere vragen?

Reageren
    John (moderator)

Aldara dus dan was het andere topic dus toch van jou.
    Het staat allemaal in de link die ik stuurde. Andere informatie heb ik ook niet

Reageren
    Anoniem

Het heeft weinig zin om meerdere topics te openen met telkens nét iets andere vragen. Het zorgt voor onduidelijkheid.

Reageren
    Mike

Nu ruim een week aldara. Qua huidreactie en mogelijke wrat zie ik weinig reactie… Heel misschien iets kleiner.

Ik heb wel ineens afscheiding uit eikel in de ochtend. (Druppel doorzichtig/troebel). Kan dit komen door de creme? Het raakt mijn eikel wel een beetje omdat het wrat onder de voorhuid zit(s eer er zinkzalf op als bescherming)

Reageren
    Anoniem

Vragen en problemen met de door de huisarts voorgeschreven creme kan je best met de huisarts bespreken en niet via een forum.

Niemand hier kent jouw medisch dossier en niemand kan hier adequaat antwoord geven.

Reageren
    Mike

Kerel hou op te zeuren.
    Dat kan dit forum net zo goed weg.

Ga naar huisarts. Vraag je huisarts.
    Aldara crème hebben meer mensen ervaring mee, genitale wratten en penis gerelateerde zaken is gewoon kut en beschamend in real life. Deal with it daarom zijn hier zoveel mensen. Ik heb tevens een kut huisarts en overstappen kan niet want alles is vol tegenwoordig. Dus ga naar je huisarts… Joh als dat zon makkelijke optie was had ik die niet zelf bedacht hoor.

Geef antwoord of hou je stil met je eigenwijze opmerkingen

Reageren
    Anoniem

Laat ik beginnen dat het nergens voor nodig is om zo’n toon aan te slaan.

Ik reageer wanneer ik dat wil en hoe ik dat wil.

Waar het om gaat is dat wanneer iemand onder behandeling is bij een arts, het belangrijk is dat deze op de hoogte blijft van wat er gebeurt met zijn/haar patiënt. Allerlei losse flarden her en der, daar kan niemand wat mee.

Jij stelt deze vraag: “Ik heb wel ineens afscheiding uit eikel in de ochtend. (Druppel doorzichtig/troebel). Kan dit komen door de creme?”

Afscheiding ’s ochtends is redelijk normaal, maar het moet wel helder zijn, net zoals water, maar dan wat kleveriger. De afscheiding mag niet wit, geel of groenig (pusachtig) zijn, dan is er meestal sprake van een bacteriële ontsteking.

Of het van die creme komt, daar kan niemand iets over zeggen. Je moet het in ieder geval niet in je plasbuis smeren.

Reageren
    Mike

Wie de toon zet…. Wellicht iets om ook over je eigen advies na te denken.

Ben nu anderhalf week aldara gebruik verder en de wrat die ik had is weg. Volgens de verpakking moet ik doorgaan met smeren… Maar als ik geen wrat heb waar moet ik het dan smeren? Ben redelijk zonder bijwerkingen erdoor heen gekomen en zou fijn zijn als dat zo blijft. En is anderhalf week niet erg snel? Tevens ook tot nu toe geen wrat bij gekregen … Tot stiekem hoop dat ik er erg goed van af kom.

Reageren
    Anoniem

Jij was toch van dat andere topic? Je wist niet eens zeker of het wel een wrat was…

Reageren
Reageer op: Vraag over wrat
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.