- Roger 3830 september 2022 om 12:29
Hoe gaan mensen om met daten na een hpv besmetting . Heb al een tweetal jaar geen symptomen meer maar blijf het moeilijk hebben met daten . Hoe gaan jullie ermee om ook al is het risico klein, maar niet onbestaande , op transmissie ? Zijn jullie nog open naar toekomstige partners of vertellen jullie het niet ? En als jullie het vertellen wat zijn dan de reacties ? Thx
10 reactiesReagerenEs30 september 2022 om 14:00Waarom heb je er na twee jaar geen klachten meer te hebben nog moeite mee? Waarschijnlijk kun je het toch niet doorgeven omdat je het simpelweg niet meer hebt ! Waarom zou je jezelf alle plezier ontnemen voor iets dat zou kunnen gebeuren maar waarvan de kans momenteel zeer klein is?
ReagerenPien30 september 2022 om 18:34Als je al lange tijd geen klachten meer hebt, denk ik er net over als Es. Zeker na 2 jaar. En als je het er moeilijk mee hebt en geen risico wil nemen dan kan je partner ervoor kiezen zich te laten vaccineren en jij zelf evt ook zodat je het niet opnieuw oploopt.
ReagerenRoger 382 oktober 2022 om 05:56@ES, nou waarschijnlijk niet meer doorgeven vind ik toch niet zo heel geruststellend. Jammer dat er geen testen voor mannen bestaan om uit te vinden of het virus al dan niet nog aanwezig is of slechts slapend in je lichaam . @Pien, vaccinatie is inderdaad een mogelijkheid, maar het duurt 6 maanden denk ik voor iemand alle vaccins gehad heeft. Lijkt me een lange periode alvorens intiem te zijn met iemand . Plus ben 38, dus partners rond mijn leeftijd zijn zelden of niet gevaccineerd en indien ze dat toch wensen zien dokters er vaak zogezegd het nut niet meer van in.
ReagerenVrouw402 oktober 2022 om 23:00Ik kreeg te horen dat wanneer je langer dan 3 maanden gw vrij bent, je dan van genezing mag spreken en niet meer besmettelijk bent. Vind het ook vrij kort en zou persoonlijk minimaal 6 maanden volledig gw vrij willen zijn (hopelijk ooooit) maar 2 jaar lijkt me echt ruim voldoende en mocht het toch terugkeren en/ of je partner besmetten dan is dat balen maar begrijpelijk uit te leggen. Hoeveel jaar zou het dan moeten duren? Ik zou het alleen vertellen bij een serieuze relatie en vergeet natuurlijk nooit je regenjas niet 😉
ReagerenRoger 383 oktober 2022 om 08:33@vrouw40 . Op zich wel goede opmerkingen. Vind gewoon jammer dat het zorgeloze eraf is. Intimiteit zou iets onbezorgd moeten zijn en vind het moeilijk om
Reageren
Nog van te genieten . Maar zit waarschijnlijk vooral in mijn hoofd 🙂Vrouw403 oktober 2022 om 22:47Ben ik met je eens, het blijft in je hoofd zitten maar als ik 2 jaar geen klachten meer zou hebben zou ik absoluut een vreugde dansje doen haha. Miss dat vaccinatie je nog wat meer zelfvertrouwen geeft en kan je toekomstige partner dat ook doen, of heeft ze dat al. Wie weet en anders kan een fles drank je miss over je angst helpen 🤣
ReagerenRoger 384 oktober 2022 om 15:02Ik weet niet of een fles drank sowieso bevorderlijk is voor de bed prestaties 😂. Ja blijf het er moeilijk mee hebben . Ik zal moeten gereconditioneerd worden denk ik 🙂
ReagerenAliasalias @ Roger5 oktober 2022 om 17:08Misschien is een sexuoloog jouw redder , zij zijn bekend met dit probleem en wat het teweeg brengt bij iemand . Ze kunnen je angstdrempel hopelijk verlagen of wegwerken. Waarom niet eens proberen?
Reageren
Veel succesVrouw408 oktober 2022 om 01:15Ik denk dat jij je teveel zorgen maakt. Zoals je eerder aangaf, het moet toch enigzins zorgeloos zijn en als je dit echt niet los kunt laten kan een therapeut of praktijkondersteuner vd huisarts bijv. Misschien helpen, want het kan zeker een aanslag op je zelfvertrouwen zijn. Kleine stapjes is ook vooruitgang, maar kan ook een gevalletje gewoon gaan met die banaan zijn. Jij kent jezelf het beste. Ps advies met de fles drank blijft staan 🤣 gezelligheid en goed karakter staan boven fantastische bedprestaties.
ReagerenCs22 juli 2023 om 02:21Ik ben 57 jaar en nu alleenstaand. HPV werd bij mij geconstateerd in 2019. Een colposcopie en een conisatie werden uitgevoerd in 2020. Sinds mei 2023 werd ik virusvrij verklaard.
Reageren
Ondertussen leerde ik een man kennen. We hebben een heel openhartig gesprek gehad over HPV en sex. Hij is meteen op zoek gegaan naar meer uitleg. Maar hij is ook erg geschrokken door mijn verhaal. Iedereen, vrouwen in het bijzonder, schrikt als je dit nieuws krijgt.
Aan de ene kant wil hij me niet kwijt, maar aan de andere kant wil hij ook geen sexuele relatie meer. In feite is onze relatie al voorbij, voor ze begon. Ik voel me gewoon een paria.