Zoeken Vraag het forum

Chlamydia of andere SOA?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Je had vooraf geen zaadlozing gehad?

Edwin
    Edwin

Het aantal zaadlozingen is sowieso drastisch verminderd, voorheen een a twee keer per dag. Nu hooguit een a twee keer per week. Kan dat nog een reden zijn, een soort spontane zaadlozing ofzo om overtollig sperma kwijt te raken?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je dan ’s nachts moeten hebben.  Je zou het dan een keer moet opvangen en naar de huisarts brengen om op kweek te laten zetten

Reageren
    Edwin

tja, was de eerste keer dat dit zo gebeurde. Zal er alert op zijn zodat ik het een volgende keer kan opvangen.

Het lijkt wel het voorvocht wat bij de zaadlozing lijkt te ontbreken. Dat is namelijk witter en dikker dan ik gewend was.

Maar afscheiding bij een NSU presenteert zich normaal gesproken op een andere manier?

Reageren
    John (moderator)

Als je al afscheiding van een NSU hebt, dan zou je in principe ook andere klachten moeten hebben. Is je prostaat ook al eens gecontroleerd?

Reageren
    Edwin

Nee, nooit gecontroleerd. Had ook nog nooit klachten voordat ik zo stom was naar die massagesalon te gaan. Dat is ook waarom ik het steeds heb gelinkt aan een soa. Maar aangezien het dus geen soa kan zijn moet het iets anders zijn…

Ik opperde afgelopen donderdag bij de huisarts of het ook een prostaatontsteking zou kunnen zijn. Huisarts gaf aan dat ik dan niet meer zonder pijnklachten bij hem op de stoel zou zitten..

Je gaf aan dat er bij een NSU in principe ook andere klachten zouden moeten zijn. Geldt dat in principe ook voor iedere andere urithritis?

Hoewel ik er nu wel van overtuigd ben dat ik geen soa heb opgelopen, schiet het op zo’n moment wel weer even door je hoofd. En dan komt ook de vraag boven of deze klachten daar bij zouden kunnen passen.

Of zou het toch die bekkenbodem zijn?

Reageren
    John (moderator)

“Huisarts gaf aan dat ik dan niet meer zonder pijnklachten bij hem op de stoel zou zitten..” Dit is nonsens.. Je hoeft er niet eens pijnklachten van te hebben als de prostaat is opgezet. Laat de prostaat controleren. De bekkenbodem kun je laten testen

Reageren
    Edwin

Nou, lekker dan zo’n opmerking van de huisarts….
    Ga ik toch weer twijfelen of dit wordt veroorzaakt door een soa… Prostaat raakt toch niet zomaar opgezet? En heb ook nog niet de leeftijd voor de traditionele prostaatproblemen…

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet door een soa veroorzaakt te worden. Kan ook door een NSU

Reageren
    Alex

Gozer, gewoon een pcr test doen. Zoek ff via google.  In utrecht is een stad klieniek, kost 75 euro pcr test voor chlamidia en gonoroe. Chlam moet je binnen 2 manden behandelen met azitromicine 1g eenmalig 2 uur voor het eten of 2 uur naar het eten. Naar 2 manden wordt het chronish en dus kost meer tijd om te behandelen. Zit je not in 2 manden tijd?

Reageren
    Bart

John ik snap het niet. Hier zeg je dat de kans eigenlijk niet aanwezig is en dat je direct intensief contact moet hebben.

Ander topic vraagt men of er kans is op een soa als je vrouw hebt gevingerd 3 keer je handen Was en na 3 uur je penis aanraakt waarop je zegt kleine kans ..dat is dan toch geen kleine kans dat is toch geen kans. Dan heb je al uren geen contact gehad kaart staan direct intensief contact en de handen zijn gewassen.

Wat is het nu?

Reageren
    John (moderator)

Ook in dit topic heb ik gezegd:
    Theoretisch zou je zo een soa kunnen oplopen.

Als je bang bent een soa te hebben opgelopen moet je een soa test doen

Reageren
    Bart

Ggd, dokter en soa sence gecontacteerd.

Je kan ook theoretisch zo geen soa krijgen.

Alles is dan al dood. Volgens soa sence infolijn is er hele kleine kans als je meteen aan je penis zit. En geen kans half uur later zelfs en na handen wassen met zeep al helemaal niet.

Ook de reden waarom je geen soa krijgt van een wc bril.ook theoretisch niet.

Reageren
    John (moderator)

Helemaal goed dan.

Reageren
Reageer op: Chlamydia of andere SOA?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.