Zoeken Vraag het forum

Chlamydia of andere SOA?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ik had eerder al gezegd dat de kans op een soa toch wel heel erg klein is. Eigenlijk bijna niet aanwezig. Je staat stijf van de stress en de angst. Je moet gewoon een test laten doen. En dan niet omdat ik denk dat je een soa hebt opgelopen, maar voor je eigen gemoedsrust. Je komt anders niet van de stress en de angst af.

Edwin

Klopt John, dat zal idd moeten. Daar ben ik inmiddels ook van doordrongen. Ben alleen op zoek naar wat geruststelling, vind het doodeng om te testen.

Reageren
    Edwin

Kunnen die klachten die ik heb (vandaag ook weer vaak plassen, ging de afgelopen weken overigens beter) en de afscheiding (vanochtend te zien, nu niet meer) dan verklaard worden door die bekkenbodem?

Reageren
    John (moderator)

dat zou heel goed kunnen

Reageren
    Edwin

Weet je wellicht ook hoe het kan dat de afscheiding vaak ‘s morgens is, en in de loop van de dag verdwijnt?

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk omdat je dan vaker plast…

Reageren
    Edwin

Ik hoop morgen de moed bijeen te rappen voor een afspraak met de huisarts. Ging overigens de afgelopen dagen iets beter. Geen afscheiding en af en toe ook wat minder gespannen. Heb nog wel een vraag. Vandaag had ik sinds een kleine week weer een zaadlozing. Dat is de laatste weken een stuk dikker dan normaal. Vervolgens loopt er daarna nog geruime tijd wat helder sperma (voorvocht?) uit mijn penis. Ook na het plassen nog wat.
    Kan dit ook nog ergens op duiden of past het bij de angst en stress klachten?

Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich niet zo heel vreemd

Reageren
    Guido

Ik heb dat ook, maar kan er geen reden voor vinden…

verkrampte spieren, die zorgen voor een zwakkere ejaculatie? Of iets met de prostaat of cowpers klieren? Of een vernauwing in de plasbuis?

Reageren
    Edwin

Vandaag bij de huisarts geweest en het hele verhaal, inclusief de klachten, verteld. Huisarts bevestigde dat er idd sprake moet zijn van intensief contact om een soa zoals Chlamydia over te dragen. Ook verteld van mijn angst, mede vanwege de klachten. Heb afgesproken dat ik het nog even aanzie en als blijkt dat ik er nog mee blijf zitten dan een test doe. Voor het gelopen risico is een test niet noodzakelijk.

Wat ik me nog afvroeg en vergeten ben te vragen is het volgende: Als je door Chlamydia afscheiding krijgt, komt dan doordat de Chlamydia een plasbuisontsteking heeft veroorzaakt of geeft de Chlamydia zelf die afscheiding?

Reageren
    John (moderator)

De bacterie kan infecties veroorzaken in en aan de urinewegen

Reageren
    Guido

Ik snap niet dat de huisarts niet gewoon een test doet. Ben jij van de stress en onzekerheid af

Reageren
    Edwin

Afgelopen week niet of nauwelijks afscheiding gezien. Heb overigens wel het idee dat er steeds wat afscheiding in de urine zit, net of er een laagje op de urine zit.

Vanochtend kwam tijdens het plassen (Gebeurde overigens niet bij de eerste ochtend plas) ineens toch een hoeveelheid afscheiding mee, wat wateriger was dan ik eerder zag. Zo had ik het nog niet eerder gezien en meegemaakt. Verder totaal geen last van pijn ofzo. Was eigenlijk wel opgelucht na het doktersbezoek van donderdag. Goed geslapen en gisteren ook een goede dag gehad. Spierspanning ook afgenomen. Totdat ik de afscheiding vanochtend weer bemerkte… En dan schiet ik toch weer in de paniekstand. Dit zag ik niet aankomen..

Zijn dit ook symptomen die kunnen  voorkomen bij een nsu?

Reageren
    John (moderator)

Hoe kun je dan vaststellen of er afscheiding met de plas naar buiten kwam?

Reageren
    Edwin

Omdat het plassen in het begin even misging, voorhuid zat nog voor de plasbuis. Hierdoor werd mijn eikel wat nat en constateerde ik dat het plakkerig was. Er vielen ook paar druppels op de grond en bij het schoonmaken merkte ik dat deze druppels licht plakkerig waren.

Reageren
Reageer op: Chlamydia of andere SOA?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.