Goedenavond,
Ik zit er de afgelopen week toch mee; ik ben 2x naar prostituees geweest in de afgelopen weken waarbij 1x het volledig veilig is verlopen, dus daar heb ik geen vraagtekens bij.
Echter vorige week ben ik gepijpt zonder condoom voor een aantal minuten, niet super lang. De seks was wel met een condoom overigens.
Moet ik mij ergens druk om maken en laten testen of is de kans op besmetting relatief laag aangezien het kort was zonder condoom?
Hiv kan je zo niet krijgen, een andere soa kan wel, maar de kans is niet heel groot.
Mijn advies: bij twijfel of klachten een test doen (gonorroe/chlamydia).
Top, dankjewel. Aangezien het voor een paar minuten was en ik geen klachten heb denk ik dat er niks aan de hand is gezien de kleine kans.
Als je een genitale soa hebt kan deze ook doorzetten naar je orale gedeelte en vice versa of is dit echt heel moeilijk?
Dat het maar een paar minuten was is niet relevant. Een infectie kan je krijgen door contact van slechts een enkele seconde.
Wel is het zo dat langer en intensiever contact het risico groter maakt.
Een genitale soa kan alleen maar naar je mond als je dat zelf doet. Dus b.v. herpes: eerst het je vingers aan een herpes wondje zitten en dan aan je mond. Via je lichaam zelf (dus zeg maar binnenin) kan dat niet. Infecties zoals gonorroe, chlamydia etc. zijn altijd lokaal in het slijmvlies en verplaatsen zich niet.
Oké, duidelijk bedankt.
Denk jij dat ik mogelijk Syfilis zou kunnen hebben van het onveilige oraal of de kans echt klein daarop?
En is het mogelijk om een orale soa te krijgen van heel kort zoenen op de lippen/ contact?
Heb geen last van Gonnorea of chlamydia verschijnselen.
Syfilis kan je wel zo oplopen, maar de kans is niet heel groot.
Ook door zoenen kan je een soa oplopen, maar ook hier geldt: de kans is niet groot.
Oké duidelijk, wat schat jij de kans in % dat ik mogelijk syfilis heb door het orale onveilige voor een paar minuten?
Daar kan niemand antwoord op geven. Voor soa's zijn er geen kansberekeningen
Oke, bedankt. Syfilis heeft aantal weken incubatietijd ik verwacht het niet oraal te hebben maar mogelijk wel genitaal. Kan ik wel gewoon seks hebben met condoom tot ik echt kan testen? Is diegene dan ook 100% veilig?
Allemaal nauwelijks antwoord op te geven, want het hangt er totaal vanaf waar er eventueel (kleine kans) een zweer zou ontstaan.
Oké, bedankt. Hoop ik dat er niks aan de hand is, de kans is in ieder geval klein. Heb je verder nog advies?
Ja: doe geen onveilige seks als je je daarna zorgen gaat maken.
Die was mij ook duidelijk haha. Wat denk jij dat de kans is dat ik van het onveilige orale een soa heb opgelopen in %?
Ga het sowieso niet meer doen nu.