- Anoniem4 mei 2019 om 18:58
Oké super! Dank u wel. Kan het overigens kwaad als ik iemand oraal heb bevredigd, dus penis in mijn mond, terwijl ik die aft heb? Of maakt dat niet zoveel uit?
En oké dan zal het wel gewone kleur zijn in mijn keel als ik dat al zo lang heb zonder verdere klachten.
Ik vertelde trouwens dat ik zo vermoeid was. Gisteren was het opeens heel erg en leek het alsof ik ieder moment van mijn stokje kon gaan. Dit heb ik af en toe vaker. Dan ben ik zó moe dat ik moeilijk uit mijn woorden kan komen en anderen mijn zinnen afmaken. Soms ook zwart voor mijn ogen die daarna heel snel weer wegtrekt. Zou dit kunnen liggen aan langdurige stress? Ik ervaar al maanden stress en doe ongelooflijk veel werk voor mijn studie, die ik in 2 jaar doe in plaats van 3 dus ik moet dit jaar dubbel zo veel doen als de reguliere student dus daar komt wel stress bij kijken. Misschien zijn dit waarschuwingstekens van mijn lichaam.
Gisteren hoofdpijn, keelpijn en extreem vermoeid, maar toch geen koorts. En na minstens 10 uur te hebben geslapen en me minder zorgen proberen te maken voel ik me vandaag al wat beter. Is er een manier om ervoor te zorgen dat ik minder snel in de stress schiet voor alles? Denk aan SOA stress, algemene ziekte stress en zorgen maken om anderen. Ik merk dat ik sneller dan andere mensen geneigd ben om me zorgen te maken om dingen. Bij de GGD zeggen ze bijvoorbeeld ieder half jaar controletest, pijpen doet bijna niemand zonder condoom. Het lukt veel mensen om die angst achter zich te laten maar als ik me niet kan beheersen zou ik me na iedere vorm van seksuele contact laten testen, en dat is uiteraard bespottelijk.
Ik ben 18 dus eigenlijk hoor ik me niet zo bezig te houden met al die angsten. Er zijn zóveel mensen die orale seks hebben en dat zonder condoom doen zonder problemen. Maar ik zie het (nog) niet zitten om te gaan praten met een psycholoog.
Er is iets 2 jaar geleden fout gegaan, toen ik erachter kwam dat er überhaupt soa’s bestaan. Toen heb ik 3 maanden gedacht dat ik HIV had en dat ik dood zou gaan of de rest van mijn leven dure medicijnen zou moeten gebruiken en hoe ik die dan zou gaan moeten betalen et cetera. Ik heb daar een soort trauma aan over gehouden durf ik bijna wel te zeggen want na iedere vorm van seksuele contact met wie dan ook denk ik ”Ik heb een SOA, ik moet testen”. En dan helpt het absoluut niet mee dat er bij MSM meer soa’s voorkomen.
Anoniem4 mei 2019 om 19:00Ik heb in de afgelopen jaren hier op dit forum gemerkt dat er meerdere mensen zijn met dit probleem dus ik ben gelukkig niet de enige. Misschien is het een vorm van hypochondrie of extreme fobie voor soa’s en ziekten
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2019 om 21:01Angst stress en spanningen kunnen zeker een oorzaak zijn voor je vermoeidheid . Met een psycholoog gaan praten is een grote stap, maar soms kan dat wel helpen. Als je met deze angsten blijft leven, wordt het er ook niet beter van.
ReagerenAnoniem4 mei 2019 om 21:19Dat klopt. Want het bleek dus achteraf ook gewoon te gaan om een aft en wat rode huid in de mond. En ik was aan Syfilis aan het denken.
Gelukkig zie ik wel soms in dat de zorgen onnodig zijn als iemand me dat zegt, zoals u bijvoorbeeld omdat u medische kennis heeft.
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2019 om 21:20relax en relativeer…..
Reageren