Zoeken Vraag het forum

Heb je zo echt meer kans op een SOA?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Als het een acute hiv besmetting is… hoe lang geleden zou hij het dan maximaal kunnen hebben opgelopen? Zo’n 3 maanden toch of moet deze klacht eerder plaatsvinden als het zo is? Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zich zo een lange tijd voelt. En hij heeft ook koorts gehad en was erg warm vandaag, zo warm dat ik er zelf niet goed van werd toen ik naast hem in bed lag.

Anoniem

Voor de rest oogt hij redelijk normaal. Hij is minder geel van kleur en is goed bij tijdens dat ik met hem praat. Alleen erg vermoeid. Dan gaat het een hele tijd redelijk en van het een op andere moment zegt hij erg moe te zijn. Maar zoals ik al zei. Er is van buiten niet echt iets te zien. Je leest ook vaak over erge huiduitslag maar ik heb er stiekem op gelet en niks gezien. Wil hem niet van slag maken omdat ik allemaal enge dingen ga denken.

Reageren
    John (moderator)

Er zal toch niets anders op zitten dan even af te wachten.
    Bij een acute HIV infectie, krijg je binnen 2-8 weken klachten.

Reageren
    Anoniem

Dat is waar. Was gewoon fijn dat ik ergens even terecht kon voor advies en om mijn hart te luchten. Ik zie zelf ook wel in dat een hiv infectie uitzonderlijk zou zijn want ik heb het niet en hij zegt zelf nog nooit seks zonder condoom te hebben gehad met iemand. Misschien komt er later gewoon uit de nieuwe test dat het Pfeiffer is. Dat is helaas toch de beste optie op dit moment.

Toch bedankt.

Reageren
    Anoniem

Ik ben zelf ook wel moe en futloos eigenlijk. Als ik de hele nacht slaap ben ik als ik ’s ochtends wakker wordt nog steeds moe. Dacht dat ik koorts had want ik had het warm maar ik heb mijn temperatuur gemeten in anus en die was eerste poging 36.8 graden en tweede 37.3 graden. Misschien ligt het aan de zorgen die ik me maak voor hem.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je eens wat minder druk moet maken

Reageren
    Anoniem

Ja u heeft gelijk denk ik. Maak me te snel te veel zorgen om mezelf en anderen. Soms goede maar ook slechte eigenschap waarmee ik mezelf ook niet goed mee maak.

En dan zie je op internet van die dingen waar je op moet letten en een daarvan is gezwollen lymfeklieren dus ben ik gaan voelen en voel ik aan de rechterkant van mijn hals een grote knobbel maar niet aan de linkerkant. En als ik mijn hoofd draai naar de andere kant en voel heb ik juist aan de andere kant een knobbel dus misschien hoort dat zo. Huid hoort niet overal de zelfde oppervlakte te hebben denk ik en bovendien heb ik geen koorts en meestal als je gezwollen lymfeklieren hebt hoort daar ook koorts bij dacht ik.

Maar als het gezwollen lymfeklieren zijn kan het beslist ook van dat wondje in mijn mond komen of van een scheer wondje die ik heb opgelopen. Nu ik erover schrijf voelt het wel pijnlijk aan.

Ik denk minder druk maken dan ja. Door me in het verleden te richten op HIV ben ik vergeten dat je lichaam ook goed in staat is om zelf virussen te bestrijden. Het is niet meteen einde verhaal zoals bij HIV.

Reageren
    Anoniem

Maar de bult die ik dan voel is echt flink, zeker 4 cm dus dan zullen het vast de halsspieren zijn ?. Minder googlen.

Reageren
    John (moderator)

Zelfs bij HIV is het niet einde verhaal! HIV gaat weliswaar nooit meer weg, maar is behandelbaar. Op de dag van vandaag kun je daar redelijk goed mee leven, als de behandeling maar op tijd wordt gestart. Als de medicijnen goed worden gebruikt en werken , is de viral load zelfs zo laag, dat je niemand meer besmet. Het is uiteraard een verschrikkelijke ziekte, maar niet einde verhaal.

Als je onrustig wordt van dingen die je tegenkomt op internet, is het beter om daar zo weinig mogelijk gebruik van te maken, als het gaat om zoeken naar klachten en symptomen.

Reageren
    John (moderator)

Over de bult kan ik zo weinig zeggen, maar het kan een halsspier zijn

Reageren
    Anoniem

Oké hartelijk dank. En het klopt inderdaad wat u zegt over HIV. Maar niet dat ik denk dat hij of ik het hebben hoor, dat niet. Altijd negatief getest en van orale seks zonder sperma in je mond krijg je sowieso geen HIV. Misschien wel meer kans met dat wondje maar ik las dat je speeksel een goede werking heeft op het remmen van het virus en in voorvocht zit sowieso te weinig voor besmetting dacht ik.

Wat mijn taak dus is is minder druk maken en minder op internet kijken want daar krijg je meteen de ergste dingen te zien. Gewoon even afwachten op de volgende bloeduitslag van hem en ophouden met zorgen maken om mezelf want ik kan nauwelijks iets hebben besef ik me nu. Nouja, hij kan me besmet hebben met wat hij heeft, Pfeiffer of iets anders maar heb niet met hem gezoend we hebben uitsluitend naast elkaar in bed gelegen en ik heb hem oraal bevredigd.

Te onduidelijk nog om iets te vragen merk ik inderdaad. Toch maar afwachten. Zit niks anders op.

Reageren
    Anoniem

Hoi John. Met moeite is het me gelukt om een foto te maken van mijn ”wondje” in mijn mond. Hij zit namelijk op een lastige plek. Ik wilde even controleren of dit echt op een aft lijkt en dat het geen zweer van een SOA of iets dergelijks zou kunnen zijn.

Verder nog een foto van mijn keel aangezien ik me dit al langere tijd afvraag: waarom zou de huid die omcirkeld is zó rood kunnen zijn? Dit heb ik al langere tijd, bij SOA testen paar keer niks uitgekomen dus daar heeft het niet mee te maken. Of is deze kleur normaal?

Alvast dank voor uw hulp.

Als de eerste foto inderdaad op een aft lijkt is het stom dat ik eraan heb gezeten want het deed eerst geen pijn en na uitknijpen straalt de pijn een beetje door naar mijn tand. Maar het is wel aan het genezen merk ik. Nu al dichter gegroeid dan 2 dagen geleden.

Reageren
    Anoniem

2e foto van ”rode” plek

Reageren
    Anoniem

Ter aanvulling:

Die rode plek achter in mijn keel heb ik al een paar maanden ofzo. In ieder geval al een hele tijd. Tijdens 2 soa onderzoeken bij de GGD hebben de artsen er ook niks over gezegd maar ik vroeg het me gewoon af. Ik weet ook niet hoe het normaal moet uitzien vandaar.

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt op een aft. Voor de rest kan ik niets bijzonders zien. Het is een beetje rood maar dat is verder niets om bezorgd over te zijn

Reageren
Reageer op: Heb je zo echt meer kans op een SOA?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.