- Anoniem14 december 2017 om 12:44
Beste allen,
Ik heb 1.5 jaar geleden beschermde seks gehad met een straatprostituee in Lloret. Ontzettend dom en heb er ook veel spijt van, maarja ik was jong en probeerde maar wat. Zij had zelf alle beschermmiddelen bij zich en alles gebeurde met condoom. Nooit heb ik er enige lichamelijke klachten aan overgehouden! Eigenlijk dus totaal geen reden voor paniek.
Ik heb nu een vaste relatie waarbij ik onveilige seks heb gehad, ook zij heeft nergens last van.
Nu las ik laatst een artikel dat soa’s zoals chlamydia en hiv zonder klachten kunnen voorkomen. Ik ben hier enorm gestresst door geraakt en ben bij mezelf gaan denken in de manier van “wat als… hij gescheurd is?” Ik heb de laatste tijd sowieso beschermde seks met mijn vriendin doordat haar anticonceptie beinvloed werd.
Na een dag vol stress ben ik vanochtend naar de huisarts gegaan en toch maar besloten om een soa test te doen, op alle vlakken. De uitslag ontvang ik volgende week echter pas. Ik ben op dit moment enorm angstig en gestresst waardoor mijn dagelijks leven wordt beinvloed… Ik kan niet meer helder nadenken en leef in angst.
Ik blijf twijfelen en vraag dan ook eigenlijk om jullie visie mbt de mogelijkheid op een soa…
Graag hoor ik van jullie
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 december 2017 om 12:58Ik acht de kans dat je van het avontuurtje in Spanje een soa hebt overgehouden toch wel heel erg klein. Er is immers een condoom gebruikt.
ReagerenAnoniem15 december 2017 om 09:57Dankjewel @tandor
ik zou zo graag de uitslag willen weten zodat ik dit hoofdstuk hopelijk kan afsluiten. Wanneer ik realistisch denk is de kans nog groter dat ik de staatsloterij win dan dat er iets ergs uit dit onderzoek volgt… Ik ben nogal angstig aangelegd en ik merk dat dit mn leven echt beinvloed. Hopelijk kan ik dit avontuur als een soort basis gebruiken bij volgende stressmomenten in mijn leven, zo van “Ja dit is stressvol, maar denk eens terug aan toen… Dat was pas stressvol!”. Ik zit er ook serieus over na te denken om bij eventuele volgende stressmomenten waarbij ik merk dat ik de weg een beetje kwijt raak, om professionele hulp te zoeken.
ReagerenAnoniem15 december 2017 om 10:01Ik zit er zelfs aan te denken om bij een goede uitslag gelijk aan te geven dat ik bloed wil doneren, gewoon om iets goeds terug te doen! Op een of andere manier voelt dat juist… Maarja dit is opnieuw vooruitlopen op de zaken en ik moet het helaas allemaal maar afwachten.
God wat ben ik toch een stresskip
ReagerenJohn (moderator)
15 december 2017 om 10:17Probeer te relativeren.
ReagerenAnoniem18 december 2017 om 11:59bloedonderzoek is binnen. Gelukkig geen hiv oid, dat is al een hele opluchting…
Morgen of woensdag ontvang ik de uitslag van het urineonderzoek. Gelukkig zijn eventuele soa’s die daar naar voren komen goed te behandelen met antibiotica… Blijft wel erg spannend
ReagerenJohn (moderator)
18 december 2017 om 12:07Nog even afwachten dan
ReagerenAnoniem19 december 2017 om 12:08Geen soa gelukkig!!
ReagerenJohn (moderator)
19 december 2017 om 12:11probleem opgelost, en nou heel snel vergeten !!!!
Reageren