Zoeken Vraag het forum

Soa of niet? Stress…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allen,

Ik heb 1.5 jaar geleden beschermde seks gehad met een straatprostituee in Lloret. Ontzettend dom en heb er ook veel spijt van, maarja ik was jong en probeerde maar wat. Zij had zelf alle beschermmiddelen bij zich en alles gebeurde met condoom. Nooit heb ik er enige lichamelijke klachten aan overgehouden! Eigenlijk dus totaal geen reden voor paniek.

Ik heb nu een vaste relatie waarbij ik onveilige seks heb gehad, ook zij heeft nergens last van.

Nu las ik laatst een artikel dat soa’s zoals chlamydia en hiv zonder klachten kunnen voorkomen. Ik ben hier enorm gestresst door geraakt en ben bij mezelf gaan denken in de manier van “wat als… hij gescheurd is?” Ik heb de laatste tijd sowieso beschermde seks met mijn vriendin doordat haar anticonceptie beinvloed werd.

Na een dag vol stress ben ik vanochtend naar de huisarts gegaan en toch maar besloten om een soa test te doen, op alle vlakken. De uitslag ontvang ik volgende week echter pas. Ik ben op dit moment enorm angstig en gestresst waardoor mijn dagelijks leven wordt beinvloed… Ik kan niet meer helder nadenken en leef in angst.

Ik blijf twijfelen en vraag dan ook eigenlijk om jullie visie mbt de mogelijkheid op een soa…

Graag hoor ik van jullie

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik acht de kans dat je van het avontuurtje in Spanje een soa hebt overgehouden toch wel heel erg klein. Er is immers een condoom gebruikt.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel @tandor

ik zou zo graag de uitslag willen weten zodat ik dit hoofdstuk hopelijk kan afsluiten. Wanneer ik realistisch denk is de kans nog groter dat ik de staatsloterij win dan dat er iets ergs uit dit onderzoek volgt… Ik ben nogal angstig aangelegd en ik merk dat dit mn leven echt beinvloed. Hopelijk kan ik dit avontuur als een soort basis gebruiken bij volgende stressmomenten in mijn leven, zo van “Ja dit is stressvol, maar denk eens terug aan toen… Dat was pas stressvol!”. Ik zit er ook serieus over na te denken om bij eventuele volgende stressmomenten waarbij ik merk dat ik de weg een beetje kwijt raak, om professionele hulp te zoeken.

Reageren
    Anoniem

Ik zit er zelfs aan te denken om bij een goede uitslag gelijk aan te geven dat ik bloed wil doneren, gewoon om iets goeds terug te doen! Op een of andere manier voelt dat juist… Maarja dit is opnieuw vooruitlopen op de zaken en ik moet het helaas allemaal maar afwachten.

God wat ben ik toch een stresskip

Reageren
    John (moderator)

Probeer te relativeren.

Reageren
    Anoniem

@tandor

Dat probeer ik echt… Is erg lastig moet ik zeggen

Reageren
    Anoniem

bloedonderzoek is binnen. Gelukkig geen hiv oid, dat is al een hele opluchting…

Morgen of woensdag ontvang ik de uitslag van het urineonderzoek. Gelukkig zijn eventuele soa’s die daar naar voren komen goed te behandelen met antibiotica… Blijft wel erg spannend

Reageren
    John (moderator)

Nog even afwachten dan

Reageren
    Anoniem

Geen soa gelukkig!!

Reageren
    John (moderator)

probleem opgelost, en nou heel snel vergeten !!!!

Reageren
Reageer op: Soa of niet? Stress…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.