Zoeken Vraag het forum

Word gek van de stress

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, ik ben 14 en heb orale seks ontvangen van mijn vriendin zonder condoom omdat het beter voelt maar de stress erna voelt ver van goed, hiervoor hebben we beide nooit seksueel contact gehad met iemand dus een soa zou normaal niet kunnen (tenzij natuurlijk de heel zeldzame gevallen zoals een soa bij geboorte of zonder seksueel contact, bv: vieze handdoek, etc) laatste tijd maakte ik me er veel zorgen over en ik was eindelijk een tijdje gerust maar nu begin ik me weer zorgen te maken en het is heel vervelend bv, bij elke verandering in mijn lichaam denk ik dat het door een soa zou kunnen zijn + van niets echt kunnen genieten door de stress en de gedachte van of ik een soa heb. Misschien overdrijf ik maar ik kan mezelf niet overtuigen om me geen zorgen te maken, dus probeer ik van zoveel mogelijk mensen een antwoord te krijgen of ik er nu echt eentje zou hebben opgelopen om mezelf proberen gerust te stellen, nogmaals sorry als ik overdrijf maar ik neem mijn gezondheid wel heel serieus en dan denk ik dat overdrijven wel beter is dan je helemaal geen zorgen maken.
    PS, Geoffrey

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Volgens mij heb je hierover al eerder een topic gestart.

Misschien kan je eens met de huisarts praten over irreële angst en een angststoornis?

Reageren
    Alias

Wat maak je je druk man. Ga er aan werken anders blijft dit de rest van je leven je achtervolgen

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat de beste manier is om gewoon zoveel mogelijk antwoorden te krijgen en dan te kunnen realiseren dat ik me nervens druk om maak.

Reageren
    Anoniem

Wat je beschrijft is een bekende, maar niet effectieve coping strategie bij een angststoornis. Het is een vorm van dwang-gedachten. Het is een mechanisme dat je jezelf eigen hebt gemaakt waardoor je er zelf in gelooft dat het zo werkt. Niets is minder waar. Het werkt als een soort verslaving. Je hersenen zullen steeds meer op zoek gaan naar steeds meer bevestiging van dat wat je eigenlijk al weet. Het geruststellende effect (pacifying effect) neemt namelijk steeds meer af, en zo ben je terecht gekomen in de negatieve angst-dwang spiraal.

Reageren
    Anoniem

Ik moet mezelf gewoon proberen geruststellen, denken jullie dat ik me eigenlijk echt geen zorgen moet maken?

Reageren
    Anoniem

Hoe kan ik dan van die angststoornis afkomen? Wat zijn goede methodes?

Reageren
    John (moderator)

Zo werkt het dus niet. Je hebt hier toch al zeker al 3 topics over. En wij maar telkens antwoorden geven en die zijn altijd allemaal hetzelfde. Het is dus duidelijk niet de beste manier want je begint telkens weer een nieuw topic. De antwoorden zijn gegeven en daar zul je het dan toch mee moeten doen.
    Praat er dus maar eens met je huisarts over. Vraag hulp voor je angststoornis

Reageren
    Anoniem

Hoe kan ik aan mezelf werken om die angststoornis kwijt te raken?

Reageren
    Anoniem

Dat schrijft John toch: praat erover met je huisarts

Een angststoornis kan je onmogelijk zelf oplossen

Reageren
Reageer op: Word gek van de stress
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.