- Anoniem4 juni 2017 om 20:41
ik heb enkele weken geleden een kort oraal onbeschermd contact gehad,
zij pijpte en ik heb gebefd,gerimd minuutje of 2 dan sex met condoom.
heb me 3 dagen later laten testen bij de dokter maar had dus geen rekening gehouden met de incubatieperiode….
nu maak ik me enorm veel zorgen ivm soa’s HIV… hoe groot zou de kans zijn dat ik op die manier iets heb opgelopen?
bedankt!
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juni 2017 om 23:18HIV is niet erg waarschijnlijk, maar andere soa’s wel. Je hebt alleen te vroeg laten testen. Voor soa’s geldt 2 weken of eerder wanneer er symptomen zijn. Voor HIV is dat 4 weken.
Reagerenkep5 juni 2017 om 07:44Zoals Tandor aangeeft eigenlijk geen kans op Hiv. De kans is het grootst voor herpes. Chlamydia en gonorroe is aanwezig maar echt heel klein. Niet voldoende om een test te rechtvaardigen, doe alleen een test als je zelf onzeker blijft.
ReagerenAnoniem5 juni 2017 om 13:18Bedankt
ReagerenAnoniem2 juli 2017 om 12:52ga jullie toch nog eens lastig vallen, ga me morgen nog eens laten testen nu dus 7 weken na het contact.
had van de ene op de andere dag hevige koorts zonder enig ander symptoon waarschijnlijk stel ik me wel aan maar had gelezen dat dit een specifieke hiv griep kan zijn (google is niet goed als je je snel zorgen maakt)
zoals ik al zei ik laat me weer testen maar wou toch jullie mening want zal wel enkele dagen duren voor ik de uitslag heb.
ReagerenJohn (moderator)
2 juli 2017 om 13:22Misschien is het goed voor je gemoedstoestand om je te laten testen.
ReagerenAnoniem2 juli 2017 om 13:39John (moderator)
2 juli 2017 om 14:00Als je er vanuit gaat dat je eigenlijk geen risico hebt gelopen, niet.
Reagerenanoniem2 juli 2017 om 14:25dus met bovenstaand scenario heb ik nu een gewoon griepje? heb een afspraak om me morgen te laten testen omdat ik anders bij elk griepje denk dat het hiv is 🙂 toch bedankt voor je tijd ik begrijp niet waatom ik zoveel stress hiervoor heb
ReagerenJohn (moderator)
2 juli 2017 om 14:44Je krijgt na 7 weken echt geen conversiegriep meer hoor…die komt toch echt eerder.
Waarom je er zo veel stress van hebt? Angst voor HIV !
Reagerenanoniem2 juli 2017 om 14:56Dan kan ik alleen maar zeggen dat google inderdaad niet geschikt is voor mij 🙂 had mij laten wijsmaken dat na 6 weken zo’n griepje kon voorkomen, bedankt om de tijd te nemen zelfs op een zondag….
heb de indruk dat je al veel mensen van een slapeloze nacht hebt gered…
ReagerenJohn (moderator)
2 juli 2017 om 14:57😉
Reageren