- Nancy26 februari 2026 om 10:16
in 2022 heb ik een slaaponderzoek gehad en daar kwam het volgende uit:
Stop-Bang 4
EPS 1
Hads angst 9/21 HADS depressie 1/21
BMI 29
AHI = 1,9/h rugligging AHI 8,9/h rugligging in TSRT 18,6% NON rug AHI 0,3/h
conclusie geen osavorig jaar kno arts nummer 2:
Rhonoscopia anterior: septum nagenoeg mediaan. GOede neusdoorgankelijkheid. Lichte conchahypertrofie. Uvula normaal
Mallampati: gr III
Laryngoscopie geen poliepen in neus. Geen afwijkingen in nasofarynx orofarynx en hypofarunx. Endolaryngeaal normaal slijmvlies. Forse tongbasis.
Conclusie: snurken zonder OSA.Maar er moet toch iets aan gedaan kunnen worden. 4 jaar geleden was ik 15 kilo lichter maar ook toen snurkte ik.
Heb wel een mra maar die doet ook zijn werk niet goed.
De 3e huisarts zei letterlijk: U heeft geen apneu, U heeft namelijk maar licht overgewicht en U bent te alert.Iemand nog andere ideën. Ik rook 5 sigaretten per dag en heb nog nooit gedronken.
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
27 februari 2026 om 17:49Snurken is helaas niet een volledig op te lossen probleem. Er wordt veel geprobeerd. En afvallen, alcohol en roken stoppen en een MRA kunnen allemaal effect hebben..
Reageren
En natuurlijk worden nog veel andere dingen geprobeerd.
Er zijn vast veel ervaringsdeskundigen op dit forum!Nancy1 maart 2026 om 10:39Iemand van de ervaringsdeskundigen een idee hoe dit aan te pakken. Wordt er nl best onzeker van. Over 2 weken nieuw slaaponderzoek maar weet al dat daar weer niets uit zal komen. Kost alleen maar tijd en geld
Reageren