- Anoniem20 mei 2018 om 08:35
beste de laatste week – twee weken slaap ik niet meer goed. Ik lig te woelen van de ene kant naar de andere kant zonder aan iets te denken. Overdag ben ik altijd zo moe en heb elke dag hoofdpijn en ben elke dag wel misselijk. Makkelijk in slaap vallen gaat nog wel ma in de nacht zie ik elk uur voorbijkomen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 mei 2018 om 09:08Ga dan met die klachten naar de huisarts.
ReagerenCatootje20 mei 2018 om 21:30Om te beginnen is je voedingspatroon belangrijk. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat ook beter is voor de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren de aanmaak van neurotransmitters als serotonine en melatonine helpen te verbeteren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B, C en D en omega 3. Dan zijn er nog natuurlijke middelen als 5htp, valeriaan enz. Ook rescue remedie ‘nacht’ kan helpen. Helpt om het piekeren los te laten, waardoor je beter kan slapen.
Hoofdpijn en misselijkheid kunnen ook te maken hebben met je voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen.
Reageren