- Esmee1 maart 2018 om 16:12
Hoi ik ben esmee en ik ben 15 jaar.
Ik heb nu 3 weken een vermoeidheid en dan lig ik in bed en dan slaap ik hooguit 10 uur. Als ik dan weer wakker wordt heb ik het gevoel alsof ik niet geslapen heb en ben ik nog steeds moe. De laatste 2 dagen word ik snachts wakker met hoofdpijn en met veel dorst. Wat het eten betreft ik kan bijna niets meer eten ik eet nu hooguit 1 of 2 broodjes per dag, want ik zit vol en ben dan gelijk misselijk. De hele dag heb ik het gevoel dat als ik me ogen dicht wil doen ik gelijk kan slapen. Weet iemand wat ik kan doen tegen deze klachten, want me ouders hebben wel door dat er wat is maar ze willen niet naar een dokter.Mvg, esmee
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 maart 2018 om 16:17Je zou toch met die klachten naar de dokter moeten. Je kunt ook zelf een afspraak bij de huisarts maken en er naartoe gaan.. dat kan ook zonder je ouders. Maar ik zou het eerst nog een keer bespreken en zeggen dat je graag naar de huisarts wilt
ReagerenCatootje6 maart 2018 om 08:05tien uur slapen lijkt me ruim voldoende. Maar misschien voel je je niet uitgerust.
Reageren
Voor je gezondheid in het algemeen en de aanmaak van allerlei neurotransmitters is wel je voeding ook belangrijk. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Daarom is een andere verhouding van brood en ‘beleg’ eigenlijk beter. Beter bijv een omelet of maaltijdsalade met een beetje brood. Bij weinig eetlust kunnen ook tekorten aan bepaalde stofjes een rol spelen, zoals magnesium en vitamine B. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten.