Zoeken Vraag het forum

slaap al een week niet meer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • totaal slaaploos

Ik heb sinds een week terug niet meer geslapen. Nog geen minuut, alleen ik voel me daardoor niet moe of slap. maar ik voel me eerder erg oplettend met veel energie. Toch ben ik bang dat als ik nog een lange tijd niet slaap dat er iets gebeurt, aangezien een mens moet slapen. Ik ben op dit moment 16 jaar en slik medicatie, maar die kunnen geen slaaploosheid veroorzaken. Ik ben elke nacht wakker beneden en als het tijd is ga ik me spullen pakken en na de bus. Ik zou graag weten of ik er wat aan kan doen om weer te gaan slapen.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch verstandig is om met die klachten naar de huisarts te gaan.
    Welke medicatie gebruik je? En waarvoor gebruik je ze?

Reageren
    Catootje

Als je bijvoorbeeld antidepressiva slikt, dan is het niet zo vreemd, omdat die zorgen voor een verlaging van het melatonine in je lichaam en tekorten aan bepaalde vitamines. Andere medicatie kan weer andere ontregelingen geven.

In het algemeen kan je met evenwichtige voeding – snelle suikers een beetje vermijden- en bepaalde vitamines, mineralen, vetzuren en aminozuren, de aanmaak van neurotransmitters als melatonine verbeteren. Natuurlijk ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging.

Reageren
Reageer op: slaap al een week niet meer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.