- totaal slaaploos6 december 2017 om 10:21
Ik heb sinds een week terug niet meer geslapen. Nog geen minuut, alleen ik voel me daardoor niet moe of slap. maar ik voel me eerder erg oplettend met veel energie. Toch ben ik bang dat als ik nog een lange tijd niet slaap dat er iets gebeurt, aangezien een mens moet slapen. Ik ben op dit moment 16 jaar en slik medicatie, maar die kunnen geen slaaploosheid veroorzaken. Ik ben elke nacht wakker beneden en als het tijd is ga ik me spullen pakken en na de bus. Ik zou graag weten of ik er wat aan kan doen om weer te gaan slapen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 december 2017 om 10:44Ik denk dat het toch verstandig is om met die klachten naar de huisarts te gaan.
Reageren
Welke medicatie gebruik je? En waarvoor gebruik je ze?Catootje8 december 2017 om 09:04Als je bijvoorbeeld antidepressiva slikt, dan is het niet zo vreemd, omdat die zorgen voor een verlaging van het melatonine in je lichaam en tekorten aan bepaalde vitamines. Andere medicatie kan weer andere ontregelingen geven.
In het algemeen kan je met evenwichtige voeding – snelle suikers een beetje vermijden- en bepaalde vitamines, mineralen, vetzuren en aminozuren, de aanmaak van neurotransmitters als melatonine verbeteren. Natuurlijk ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging.
Reageren