Zoeken Vraag het forum

fibromyalgie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • vrouwtje theelepel

Mijn huisarts heeft vorige week verteld dat ik fibromyalgie zou hebben. Als ik kijk naar de klachten en de symptomen van f.m. vind ik dit niet echt bij mijn klachten passen. Zo heb ik alleen pijn aan mijn bovenste lichaamshelft, polsen, ellebogen en schouders. Ook mijn ruggegraat geeft pijn. Ik heb last bij het ademen. Maar waar ik nog het meeste pijn heb is aan mijn ribben aan de rechterkant. Deze pijn heb ik al ongeveer een half jaar.

De dokter heeft op 1 plek gedrukt op mijn ribben en dit deed pijn. Op dit moment heb ik diclofenac, maar de pijn komt meestal aanvalsgewijs.

Valt dit ook onder fibromyalgie of moet ik om een second opinion vragen?

4 reacties
    Reageren
    vrouwtje theelepel

ik heb een verwijzing gekregen voor de reumatoloog

Reageren
    Jane

Het vervelende is dat iets heel snel als fm wordt afgedaan. De verwijzing naar een reumatoloog is goed. Die zal eerst een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en waarschijnlijk wat foto’s om andere dingen uit te sluiten.

De klachten hoeven niet altijd volledig overeen te komen. Mijn fm is voornamelijk in de benen heupen en onderrug.

De pijn die jij hebt in je ribben, kan bijv te maken hebben met een ‘dwars’ spiertje. Die net ff niet lekker zit en een soort kramp geeft en benauwdheid, let wel Kan. Ik ben geen dokter. Ik heb een soort gelijke klacht en bij is het bovenstaande.
    Suc6 bij de reumatoloog

Reageren
    Marie

Goed dat je doorgestuurd bent. Dan heb je in ieder geval een huisarts die je klachten serieus neemt. En onderzoek bij de reumatoloog geeft duidelijkheid.
    Je vind ook info op
    http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/fibromyalgie/over-de-ziekte/klachten

of bij de fibromyalgie patientenvereniging
    http://www.fesinfo.nl/fibromyalgie/wat_is_fibromyalgie

Reageren
Reageer op: fibromyalgie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.