- Anoniem14 juni 2016 om 20:48
Hallo, ik ben een jongen van 17 jaar oud. Al ruim een jaar heb ik een hele lieve vriendin waarmee ik eerst alleen orale/hand sex mee had. Hier waren nooit problemen mee. Na een aantal maanden was de hype om all-the-way te gaan erg groot geworden, dit gaf mij redelijk wat spanning. De eerste keer dat we het probeerden verloor ik mijn erectie van de zenuwen voor dat er penetratie kon plaatsvinden. Sindsdien is dat mijn angst geworden. In deze periode had ik wel zin in sex, maar vermeed het om ongemakkelijke situaties te vermijden. De keren dat we het opnieuw probeerden gingen ook fout, maar we praatten erover en de situatie was fijn voor mij. Na een aantal weken lukte het wel, en hoewel mijn spanningen blijven kunnen we nu fysiek meestal normale sex hebben. Ik had gedacht dat hierdoor mijn angsten zouden verdwijnen, echter de spanning voor sex blijft altijd, en het patroon sex te vermijden is er bij mij ingeslopen. Bijna nooit heb ik daadwerkelijk zin in sex, hoewel ik voor het ontstaan van deze angsten het tegengesteld was. Ook vind ik het moeilijk om van sex te genieten, ookal vind ik mijn vriendin heel aantrekkelijk. De zenuwen leiden mij simpelweg af van wat ik aan het doen ben. Inmiddels weet ik niet meer waar mijn angst precies in ligt. Ik praat er goed over met mijn vriendin, en ze heeft volledige begrip voor alles. Wel zijn we het beide eens dat dit niet gezond is en ik moet uitzoeken hoe ik sex weer als iets positiefs kan zien, er zin in zal hebben, het weer zelf zal initiëren en hoe ik mijn onzekerheden weg kan nemen. Wie o wie helpt mij en begrijpt waar dit probleem mijn hersenen ingeslopen is en hoe het te laten verdwijnen?
Alvast bedankt.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juni 2016 om 21:23Je hebt faalangst ontwikkeld. Ik zou je willen aanraden om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor een psycholoog.
ReagerenAnoniem15 juni 2016 om 15:03In het uiterste geval ben ik wel bereid naar een psycholoog te gaan, maar het is toch iets wat ik liever zou vermijden. Faalangst zal het inderdaad wel zijn. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden die we eerst kunnen proberen?
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2016 om 15:12Het enige wat je daar zelf aan kunt doen is proberen je daarover heen te zetten….Houdt goed voor ogen, dat het geen lichamelijk probleem is…
Reagerenyordi115 juni 2016 om 15:44Misschien zou je is met iemand van de GGD kunnen praten. Je kan ook elke dag tussen 15.00 en 17.00 met ze chatten.
Reageren