- Anoniem10 mei 2016 om 17:28
Ik heb seks gehad met mijn vriend. Nu is het zo dat ik niet zo heel erg goed de pil slik en soms later pak dan normaal soms 2 tegelijkertijd
kan ik zwanger zijn doordat ik soms de pil later pak dan normaal
En hoe kom ik daar het snelste achter?8 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 mei 2016 om 17:35Als je de pil gebruikt, is het wel de bedoeling dat je ze op tijd en volgens het voorschrift gebruikt. Als je dat niet doet kun je ze net zo goed achterwege laten.
Reageren
Wat versta je onder later pakken? En waarom neem je er soms 2?
Je kunt 2,5 – 3 weken na de seks een zwangerschapstest doenAnoniem10 mei 2016 om 17:54Ik neem hem altijd om 9 uuf savonds soms 10 of 11 uur maar dat maakt niks uit. Maar soms pak ik hem smorgens als ik opsta als ik hem vergeten ben.. en somspak ik savobds er 2 nog ene van de dag ervoren..
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2016 om 17:59Dan kun je nog wel eens wat risico lopen om zwanger te worden.
ReagerenAnoniem10 mei 2016 om 18:07Ik heb vanaf vorige week maandag wel de pil goed geslikt.. is er dan ook kans??
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2016 om 18:12Dat hang er vanaf wanneer je seks hebt gehad. Als dat daarvoor was, gaat het niet helpen
Reageren
Je moet de bijsluiter eens goed lezen.Anoniem10 mei 2016 om 18:17Afgelopen zaterdag seks gehad en vanaf die maandag ervoor goed geslikt
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2016 om 18:24Dan zou het in principe geen probleem moeten zijn.
ReagerenAnoniem12 mei 2016 om 09:50Naar mijn weet maak het niet zo uit wanneer je voor het laatst sex hebt gehad. De zwemmertjes blijven tenslotte enkele dagen leven en kunnen je enkele dagen nadien ook nog bevruchten.
Mijn vriendin gebruikt handig een app die haar telkens mooi herinnert dat ze de pil moet nemen.
Ik begrijp pas echt dat het geen sinecure is om het niet eens te vergeten…
Twee maal de pil tenemen in een keer? Niet goed denk ik! Vraag raad aan je huisarts!! Of ook de bijsluiter hé…
Reageren