- Anoniem10 maart 2014 om 14:38
[strike][/strike]
Hoi allemaal,
Mijn naam is Kiara en ik ben een meid van achttien jaar oud.
Ik heb sinds vier jaar (ik weet hoe lang dat is haha) een vriend van wie ik enorm veel hou.
Er is echter wel iets waarmee ik ontzettend veel moeite heb en ik verdraag het steeds minder..
Ik voel me enorm minderwaardig aan mijn vriend.
Ik heb het op dit moment niet zo makkelijk, heb een jaar achterstand op een vak aan de universiteit door een verkeerde studiekeuze en dit heeft me noag onzekerder gemaakt dan ik zo al ben. Ik ben vrij verlegen, heb wel goede vrienden maar niet veel. Heb geen hobby’s (wil wel, maar kost vaak geld en heb ik voorlopig niet) en nu voel ik me ook dom. Ik hoop dat ik niet klink als een aansteller, want ik word hier oprecht doodongelukkig van. Ik heb altijd het gevoel dat mijn vriend succesvoller is dan ik. Hij is veel socialer en op de een of andere manier mag men hem altijd meer dan mij, het valt echt op. Hij speelt piano en is zeer gelukkig met zijn studierichting. Ik gun hem dit allemaal, echt waar. Maar hij schept altijd vreselijk op over zichzelf en ik heb altijd het gevoel in zijn schaduw te staan. Enerzijds doordat ik me nu al zo rot voel en anderzijds doordat ik me een niksnut voel naast hem.Ik weet dat ik veel heb om gelukkig om te zijn, maar naast hem voelt het nooit genoeg. Ik ben heel perfectionistisch en met dat jaar achterstand gedoe ben ik nog meer in mijn schulp gekropen.
Alle tips zijn welkom..Kiara
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 maart 2014 om 16:01[quote]Maar hij schept altijd vreselijk op over zichzelf [/quote]niet zo gek dat je je dan minderwaardig voelt in jou situatie. Hij doet er dan ook alles aan om zich boven jou te verheffen door zijn opschepperij. Misschien moet je daar eens een goed gesprek met hem over hebben.
Reageren