- Anon14 januari 2019 om 11:53
Hallo
Ik ben een meisje van 18 jaar en ervaar een aantal problemen bij seks, is er iemand die dit herkent of tips heeft?
Ik ben 5 maand samen met mijn vriend, de eerste persoon waar ik ook seks mee heb. Ik ben nog nooit klaargelomen, maar hij denkt van wel. (Bij hem lukt het wel iedere keer en dan denkt hij dat het voor mij geen probleem is, sorry als dit te veel info is.) Ik vind dit heel vervelend. Hij beft wel en vingert soms, en dat is geen naar gevoel, maar ook helemaal niets speciaals. Wanneer we dan seks hebben doet mijn vagina vaak snel pijn, de ene keer meer dan de andere, dit is een probleem sinds de schimmelinfectie die ik vorige maand had (deze is nu wel weg).
Ik heb ook een chronische ziekte die men ontdekte eind augustus, Multiple Sclerose. Mijn dokter zei me dat het kan zijn dat ik moeilijker klaarkom, maar vermeldde dat het niet onmogelijk zou zijn.
Kan iemand me helpen? Ik wordt er nogal verdrietig van…
2 reactiesReagerenCharlotte15 januari 2019 om 00:09Als je ziek bent moet je helemaal geen seks hebben?? Straks krijgt die het nog over, lekker samen in de problemen
ReagerenMartin15 januari 2019 om 01:56Multiple Sclerose is niet overdraagbaar, je kunt dus wel seks hebben. Dat je niet klaarkomt kan hiermee te maken hebben, maar hoeft niet persé.
Als jij in augustus vorig jaar te horen krijgt dat je MS hebt, dan is dat wel een grote klap voor je. Het is goed voorstelbaar dat je je hier zorgen om maakt en daarom niet zo makkelijk klaarkomt tijdens de seks. En dan speelt ook de schimmelinfectie een rol. Deze infectie is weg, maar je vagina moet nog herstellen zo te lezen.
Je hebt je vriendje gekregen rond de periode dat je te horen kreeg dat je MS had. Je hebt dus geen referentie over hoe geslachtsgemeenschap voor die tijd was. Je zou eventueel voor jezelf kunnen nagaan of je als jonger meisje tijdens het masturberen klaar kwam en of dat in de tijd moeilijker werd.
Heel veel sterkte in ieder geval met de behandeling van je ziekte. Een kennis van mij heeft het en het is een verdrietige zaak.
Reageren