- Ezelsbruggetje1 september 2013 om 18:49
Ik heb een vraag waar ik geen advies over wil, maar eerder een verklaring. Mijn man en ik hebben namelijk een nogal vreemd probleem. Mijn man wil niet naar een seksuoloog en ik ga hem daarom ook niet dwingen, maar ik wil wel graag weten of er een medische verklaring is voor wat er met hem gebeurt:
Een paar jaar geleden kreeg mijn man een hartinfarct en vanaf dat moment keerde mijn man zich tegen mij, alsof ik degene was die zijn leven minder leuk maakte dan het zou kunnen zijn. Ongeveer anderhalf jaar geleden deed zich iets vreemds voor: Mijn man kreeg een orgasme en direct daarna ging hij naar de badkamer, kwam terug, draaide zich om en ging boos slapen. Ik vroeg hem wat er was en hij gaf als antwoord dat hij boos op zichzelf was dat het zolang had geduurd voordat hij klaarkwam. Dat was helemaal niet zo, maar in zijn beleving had het heel veel moeite gekost om tot een orgasme te komen. We zijn naar de huisarts gegaan voor advies en die stuurde hem door naar de seksuoloog. Hij heeft één gesprek gehad en besloot toen dat hij niks mankeerde. Van lieverlee zakte zijn libido en het koste hem steeds meer moeite om klaar te komen. Hij legde zich daar min of meer bij neer en ik dacht dat het misschien beter was om niet te veel te pushen.De afgelopen maand, nadat hij van cardioloog te horen kreeg dat hij pas over drie jaar terug hoefde te komen leek het allemaal beter te gaan. Hij kreeg weer volledige erecties, ook al wilden de orgasmes niet lukken. Afgelopen weekend stelde ik hem voor om daar wat extra aandacht aan te besteden: Hij hoefde alleen maar te genieten en de zaken te laten komen zoals ze kwamen. Lukte het niet, dan was het goed, lukte het wel, dan was dat alleen maar leuk.
En het lukte zowaar, maar vreemd genoeg had dat niet het ontspannende effect dat ik had verwacht: Opnieuw ging hij naar de badkamer, kwam naar bed en draaide zich om zonder mij ook maar een blik waardig te gunnen. Net als destijds was hij naar mij toe steeds kortaf, achterdochtig en geïrriteerd.Wat ik me afvraag is of het niet gewoon een kwestie is van een verstoorde hormoonhuishouding. Ik weet dat mannen na een orgasme niet meer geïnteresseerd zijn in seks, maar dat ze dagenlang -zonder zich er van bewust te zijn – een bijna vijandige houding kunnen hebben is voor mij vrij nieuw. Het feit dat hij zich er niet van bewust is en ook de seks niet als onaangenaam heeft ervaren (hij is er niet teleurgesteld over of zo) geeft mij niet het idee dat het hier om een doodgewoon gevalletje van ‘iets tussen zijn oren’ is, maar meer een soort verstoring van stoffen die tijdens of na een orgasme vrijkomen.
Mijn vraag is: Is het mogelijk dat voor dit soort dingen een medische verklaring is?2 reactiesReagerenEzelsbruggetje1 september 2013 om 18:52Wat ik vergeten ben te vertellen: Onze relatie is weer leuk, gezellig en liefdevol. De ‘buien’ zijn echter gebleven.
ReagerenJohn (moderator)
1 september 2013 om 20:00Het hartinfarct kan de oorzaak zijn. Met name de angst voor lichamelijke inspanning. Er zijn wel meer mannen die na een hartinfarct problemen hebben met seks. Een psycholoog zou hierbij kunnen helpen.
Reageren