Zoeken Vraag het forum

Stress door mogelijke hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angstig..

Hoi allemaal,

Ik heb op 22/ 09 / 17 een hele grote foute gemaakt. Ik ben anaal geneukt zonder condoom.

Deze jongen vertelde mij 3 dagen later, dat hij 3 dagen voor ons contact te zijn behandeld met een gonorroe antibioticum. Hij is bi en kreeg te horen van een ex/ one-night stand dat hij gonorroe zou hebben gekregen.

Mijn eerste vraag luidt: Hoe groot is de kans dat ik nu besmet ben met gonorroe?

Maar nu komt de reden waardoor ik niet meer normaal kan functioneren. Deze jongen is afgelopen weekend ziek geworden. Hij heeft lichte koorts, hoest veel, heeft naar zeggen opgezette lymfklieren in zijn keel, nachtzweet en diarree.

Ik heb de symptomen gegoogeld en alles duidt  op hiv. Zelf is hij naar de dokter geweest en hij geeft een hele zware stapavond zonder jas de schuld. Dat zou zijn keelontsteking moeten veroorzaakt hebben. Ik vind het geen klasse van de dokter die hem een gonorroe injectie heeft gegeven, niet aan hiv heeft gedacht. Hij slikt nu antibiotica voor een keelontsteking. Zelf vertelde hij mij dat ik mij geen zorgen hoef te maken, want een griepje kan iedereen overkomen en hij weet bijna zeker dat hij geen hiv heeft, dus hij wilt zich niet laten testen. Kan dit angst voor de werkelijkheid zijn, of heeft hij gelijk?

Ik houd het niet meer. Ik herken bij mijzelf, 6 dagen later, de typische stress symptomen. Als ik er aan denk begin ik de hoesten en doet mijn keel spontaan heel veel pijn. Diarree kan ik niet zeggen, maar anale jeuk/ en loze drang heb ik wel. Ik voel me al sinds eergisteren (dag 4) over het algemeen niet meer gezond. Ik heb hoofdpijn.. Ik heb nog geen opgezette lymfklieren of koorts.

Gonorroe kan genezen worden, maar de angst voor hiv, maakt mij heel erg bang. Is er iemand die mij gerust kan stellen?

Oh en nog een vraag, zijn er hiv testen die ZSM een uitslag geven?

Groeten,

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik vind het geen klasse van de dokter die hem een gonorroe injectie heeft gegeven, niet aan hiv heeft gedacht.  As iemand gonorroe heeft is dat geen reden om ook aan HIV te denken.

Hij heeft lichte koorts, hoest veel, heeft naar zeggen opgezette lymfklieren in zijn keel, nachtzweet en diarree.  Dit kijkt toch meer op een griepje. Bij een conversiegriep zou hij hoge koorts moeten hebben. Hoger dan 39 graden.

Het was natuurlijk wel een sukkel om onbeschermde seks te hebben drie dagen na de behandeling van de gonorroe. hij neemt het blijkbaar allemaal niet zo nauw. Gonorroe zou je dus wel kunnen hebben opgelopen.

Reageren
    Angstig

daar ben ik bang voor inderdaad, 

maar de angst die ik heb voor hiv is 1000x zo erg…

ik ben echt zo benieuwd naar de mening van andere hierover, want zelf kan ik er niet meer objectief naar kijken en denk ik alleen maar daar nog aan..

slapen lukt ook niet meer 🙁

Reageren
    Angstig

vannacht heb ik heel veel keelpijn gekregen. Ik hoest ineens veel meer en slikken voelt heel naar.

Ik heb nu precies 6 dagen geleden met hem gevreeen, kan dit hiv zijn? Of is dit ook een keel ontsteking?

Ik ga de dokter bellen.

bestaat er een gonorroe sneltest?

dan moet ik die ook gelijk maar doen

Reageren
    John (moderator)

HIV zal het niet zijn, maar gonorroe of een keelontsteking zou kunnen. Er is geen sneltest, maar ik zou in ieder geval een soa test laten doen.

Reageren
    Angstig

ik zal vandaag de prik tegen gonorroe krijgen.

Dat is dan 1 zorg minder.

Ik heb vandaag veel lopen hoesten.

Ben heel erg angstig en kan mij nergens anders meer op richten..

iemand  of een tip?

Reageren
    John (moderator)

Je zult toch nog even geduld moeten hebben voordat je een HIV test kunt laten doen.

Reageren
    Hiv-stress

Hallo, ik zit momenteel ook met stress voor hiv
    Orale sex gehad , wel geen sperma in mond
    Nu een gezwollen amandel, en halslymphe, ook lichte pijn in keel
    Hoe was jouw uitslag?

Reageren
Reageer op: Stress door mogelijke hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.