- Blueberry4 november 2016 om 10:48
Hallo mensen ik heb even een vraag en hoop hierbij dat iemand me hierbij helpen kan. Ik heb een eenfase pil en slik hem sinds deze maand. Mijn pil bestaat uit 24+4 placebo tabletten. Ik ben na mijn menstruatie ermee begonnen en vroeg me af wanneer deze nu veilig is? Ik heb afgelopen dinsdag en woensdag seks gehad met mijn vriend en hij is niet in mij gekomen omdat ik bang was dat ik nog niet veilig was… we hebben geen condoom gebruikt aangezien hij niet stijf wordt met een condoom en dat is echt heel vervelend. Is er een kans dat ik zwanger ben ? ik hoop dat iemand mij helpen kan !
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 november 2016 om 11:20Omdat je op het verkeerde moment met de pil bent gestart, is deze gedurende de eerste strip niet betrouwbaar..Als je zeker weet dat er geen sperma in je vagina terecht is gekomen, zal het niet zo’n probleem zijn.
Reageren
als je onzeker over bent zou je de Morning After Pil kunnen gebruiken. Maar dan wel de Ella-one. Die kan tot 120 uur na de seks worden gebruikt.Blueberry4 november 2016 om 11:26Ik ben zojuist ongesteld geworden, wil dat zeggen dan dat ik niet zwanger ben ? Weet heel zeker dat er geen sperma in me is gekomen
ReagerenJohn (moderator)
4 november 2016 om 11:28Als je nu ongesteld bent is het zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger raakt.
ReagerenBlueberry4 november 2016 om 11:34Laat ik dat idd maar hopen, dus hoef nu de Ella one niet te slikken ? Heb deze toevallig nog hier liggen
ReagerenJohn (moderator)
4 november 2016 om 11:37Nee, die hoef je nu niet te slikken.
Reageren