Zoeken Vraag het forum

Anticonceptie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik zit nu al meer dan een jaar aan de pil, waarvan 3 maanden onafgebroken (dus geen stopwekeen ingelast)
    Nu had ik gisteren erg last van diaree maar we hadden er niet over na gedacht dat je dan geen seks kon hebben. Hierdoor was het dus onveilig. Nu heb ik binnen 12 uur de morning after pil geslikt. Dit is binnen tijd en ik weet ook verder hoe het werkt. Mijn vraag is moet ik nu stoppen met de pil ( ben net een nieuwe strip begonnen) of mag ik stoppen zodat ik weet of de morning after pil gewerkt heeft? Hopelijk kan iemand mij helpen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Diarree is alleen een probleem voor de pil, als de diarree binnen 4 uur na het innemen van de pil optreedt. Dan zou je de laatste pil als vergeten kunnen beschouwen. Omdat je de pil doorslikt, was dat echter geen probleem geweest. Dan gelden namelijk de regels zoals beschreven in de bijsluiter bij pil vergeten in week 2. Als je tenminste de pil daarna blijft doornemen. De MAP was dan dus niet nodig geweest.
    Ik zou de pil gewoon door blijven nemen. Een stopweek inlassen zegt niks over het werken van de MAP. In de regel veroorzaakt de MAP ( ook met pil) een doorbraakbloeding. Houdt er wel rekening mee dat de pil, de eerstkomende 7 dagen na de MAP ook niet betrouwbaar is.

Reageren
Reageer op: Anticonceptie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.