- Anoniem5 oktober 2014 om 21:55
Hallo,
ik ben ondertussen al bijna 7 jaar samen met mijn vriend. Ondertussen is er al heel wat gebeurd. De laatste jaren krijgt mijn vriend soms woedeaanvallen. Ze worden steeds erger. Eerst met woorden maar de laatste tijd durft hij ook fysiek agressief te worden. Ik maak me zorgen. Ik weet dat hij zich in zijn jeugd zich achteruitgestoken heeft gevoeld en de drang om zich elke dag te bewijzen voor zijn ouders groot is, misschien wel te groot. Als het voorvalt, dat hij roept tegen zijn moeder of vader, zegt hij meteen uit zichzelf sorry. Terwijl hij razend wordt op mij voor iets onbenulligs, ik moet smeken om zijn excuses.
Ik weet niet meer wat te doen, ik zie hem zo graag maar ik ben echt de fut aan het verliezen. De band met zijn ouders is ook echt lastig en moeilijk. Ze gebruiken mijn vriend voor zoveel dingen en zijn hem dan helemaal niet dankbaar.
Ik wil iets doen maar weet niet wat…
Bedankt,
Hopelijk kan iemand me helpen4 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 oktober 2014 om 21:59Je vriend zou in therapie moeten gaan. Het zal uiteindelijk alleen maar erger worden.
Reageren
Fysieke agressie is niet acceptabel. Blijf niet bij iemand die je mishandelt zolang hij niet in therapie is.Anoniem5 oktober 2014 om 22:08dank u voor uw reactie. Ik ben enorm geschrokken toen hij me vastgreep aan mijn polsen toen. Ik heb met hem al over therapie gepraat maar kaatst dit altijd af en zegt dat dit de nooit meer zal gebeuren. hij heeft me nu in totaal 2 keer vastgegrepen.Ik had wel een grote blauwe plek.Toen we net samen waren (hij is mijn eerste vriend) had ik iets fout gedaan en heeft hij de deur ingetrapt. Daarna werd hij kalm en werd hij niet meer zo agressief. Maar het roepen is altijd gebleven. Ik zou graag willen weten wat de oorzaak is van deze agressie. Hij kan zijn emoties ook heel moeilijk uitdrukken en durft geen ‘neen’ zeggen tegen zijn ouders of anderen die hem iets vragen. Tegen mij kan hij dat echter zonder problemen. Ik heb schrik dat ik iets fout doe, waardoor hij zo reageert op mij. Hij doet ook tegen niemand anders zo behalve dan tegen mij.
ReagerenJohn (moderator)
5 oktober 2014 om 22:15Omdat jij je niet verzet of niet verzetten kunt laat hij zijn frustratie en agressie op jou uit.
Reageren
Het is een ongezonde situatie als jij voortdurend op je hoede moet zijn om geen agressie uit te lokken. Dit is een vorm van mishandeling. Als hij niet bereid is in therapie te gaan raad ik je dringend aan de relatie te beëindigen.
Geloof me, het zal alleen maar erger worden. Misschien dat hij dan wel bereid is om er iets aan te doen.Anoniem6 oktober 2014 om 10:01Oké , bedankt voor uw reacties!
Reageren