Zoeken Vraag het forum

Alcoholistische, agressieve vriendin

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roy Haver

Hoi allemaal,
    Ik heb 1,5 jaar een relatie met mijn vriendin Carly . Na een half jaar kwam ik erachter dat ze weleens te diep in het glas keek. Ze drinkt enorm veel, wanneer ik haar hierop aanspreek word ze agressief.
    Ze gaat ook wekelijks opstap en komt dan pas sochtends thuis, ik weet dan niet waar ze is geweest. Vaak zie ik ook berichten van andere mannen op haar telefoon. Ik durf haar hier niet mee te confronteren omdat ze dan enorm boos en agressief reageer. Ik wil haar niet kwijt maar ik wil wel dat we een gezonde relatie hebben. Ik wil ervoor zorgen dat ze nuchter word.
    Wat kan ik in vredesnaam doen? Heeft iemand ervaring met dit soort situaties!?

Groetjes,
    ROY

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een moeilijk probleem. Ze zal zelf om hulp meten vragen. Als je hierover echt helemaal niet met haar in gesprek kunt komen, moet je toch goed nadenken of je zo’n relatie wel wilt.

Reageren
    Catootje

Drugs worden gebruikt om een leegte op te vullen. Daar zal ze eerst wat aan moeten doen voordat ze überhaupt een relatie kan hebben. Nu  heeft ze een afhankelijkheidsrelatie met die alcohol. Die alcohol doet ook nog eens vervelende dingen met je lichaam. Zo zorgt het voor verliezen aan allerlei voedingsstoffen, waaronder magnesium, zink en vitamine B. Door dat soort tekorten kan je ook niet meer helder denken. Je kan suggereren dat ze hulp nodig heeft maar kleine kans omdat verslaafden vaak zelf het probleem niet zien.

Reageren
    Anoniem sorry

Dit is misschien een beerje een simpel antwoord maar ze heeft gewoon zieke hulp nodig. Gooi “gewoon” een interventie oo haar. Ze heeft liefde en hulp nodig. En als ze in haar hart nog van je houd zal ze daar ook, mer alle moeite die ze heeft, daar aan beginnen. En anders zou ik gewoon zeggen optyfen. Zo simpel ben ik gewoon, beetje hard maar sommige mensen hebben gewoon een grote bek in hun smoel nodig. Tegen de verwachting in gaan

Reageren
Reageer op: Alcoholistische, agressieve vriendin
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.