- R7 juli 2018 om 19:21
Hallo allemaal,
Mijn moeder is ondertussen denk ik al 2 jaar alcohol verslaafd. Ik heb een paar keer met haar gepraat en ze wou er telkens wat aan doen, maar het word de hele tijd verbroken. Ik ben zelf 14 en zit nog op school. Ik durf het mijn mentor niet te vertellen, want dan ben ik bang dat me moeder naar een afkikcentrum moet of bij me weg gehaald word, maar dat wil ik echt niet. Ik weet niet wat ik moet doen. Praten helpt niet en het wordt steeds verbroken. Mijn moeder is al voor 6 uur s’avonds dronken. Ze kan het dan alleen maar over haar leven hebben en dat alles bij hoor stom is en het slecht gaat. Het gaat echt alleen maar over haar. Kan iemand mij helpen? Wat moet ik doen?! Groet R2 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 juli 2018 om 01:49Ik zou er toch maar eens met je mentor over praten…
ReagerenCatootje8 juli 2018 om 07:35Natuurlijk is het het fijnst als je gewoon bij je moeder kan wonen maar als ze ziek is heeft ze toch hulp nodig. Praten heeft weinig zin omdat ze de noodzaak niet inziet. Heel goed als je hulp zoekt. Dan kan er wat gebeuren Het zal aan de ernst van het probleem liggen wat voor hulp dat kan zijn. Daarover praten met iemand. Als je moeder ergens zou moeten afkicken ben je haar even kwijt maar krijg je er hopelijk een gezondere moeder voor terug, die ook beter aanspreekbaar is. Nu heb je een moeder die lijfelijk wel aanwezig is maar geestelijk niet.
Overmatig alcoholgebruik ontregelt een boel in je lichaam. Zo zorgt het ervoor dat je tekorten krijgt aan diverse vitaminen en mineralen, zoals magnesium, zink en vitamine B. Het zou dus beter zijn als ze ook een paar voedingssupplementen krijgt.
Reageren