Zoeken Vraag het forum

Moeder alcohol verslaafd.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • R

Hallo allemaal,
    Mijn moeder is ondertussen denk ik al 2 jaar alcohol verslaafd. Ik heb een paar keer met haar gepraat en ze wou er telkens wat aan doen, maar het word de hele tijd verbroken. Ik ben zelf 14 en zit nog op school. Ik durf het mijn mentor niet te vertellen, want dan ben ik bang dat me moeder naar een afkikcentrum moet of bij me weg gehaald word, maar dat wil ik echt niet. Ik weet niet wat ik moet doen. Praten helpt niet en het wordt steeds verbroken. Mijn moeder is al voor 6 uur s’avonds dronken. Ze kan het dan alleen maar over haar leven hebben en dat alles bij hoor stom is en het slecht gaat. Het gaat echt alleen maar over haar. Kan iemand mij helpen? Wat moet ik doen?! Groet R

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou er toch maar eens met je mentor over praten…

Reageren
    Catootje

Natuurlijk is het het fijnst als je gewoon bij je moeder kan wonen maar als ze ziek is heeft ze toch hulp nodig. Praten heeft weinig zin omdat ze de noodzaak niet inziet. Heel goed als je hulp zoekt. Dan kan er wat gebeuren Het zal aan de ernst van het probleem liggen wat voor hulp dat kan zijn. Daarover praten met iemand. Als je moeder ergens zou moeten afkicken ben je haar even kwijt maar krijg je er hopelijk een gezondere moeder voor terug, die ook beter aanspreekbaar is. Nu heb je een moeder die lijfelijk wel aanwezig is maar geestelijk niet.

Overmatig alcoholgebruik ontregelt een boel in je lichaam. Zo zorgt het ervoor dat je tekorten krijgt aan diverse vitaminen en mineralen, zoals magnesium, zink en vitamine B. Het zou dus beter zijn als ze ook een paar voedingssupplementen krijgt.

Reageren
Reageer op: Moeder alcohol verslaafd.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.