- Anoniem17 april 2014 om 12:37
Kan iemand mij vertellen over en helpen met agressief zijn? Sinds een paar weken word ik bij het minste geringste kwaad en ben heel snel op mijn tenen getrapt iets,wat ik nog nooit heb gehad.Ik wil dit niet,vind het vreselijk t.o.v.anderen maar hoe ik ook mijn best probeer te doen om mij in te houden,het wordt alleen maar erger.Zijn er misschien pillen voor die dit kunnen afremmen,ik zou het anders echt niet meer weten.Dit wil ik echt niet meer.Help!
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 15:24Als dit plotseling is ontstaan zou daar dus een reden voor moeten zijn.
Reageren
Heb je zelf enig idee? Heb je op dit moment veel stress of spanningen? Gebruik je regelmatig medicijnen , alcohol of drugs? Hoe oud ben je?Anoniem17 april 2014 om 16:25Ik ben 63 jaar gebruik alleen medicijnen voor de hoge bloeddruk en voor de schildklier en dit al jaren.Verder drink ik savonds twee glaasjes rode wijn en gebruik ik verder niets.
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 16:31Heb je voor de rest geen andere klachten?
Reageren
problemen met je korte termijn geheugen bijvoorbeeld, of een oog dat plotseling slechter is geworden, gevoelsverandering aan een kant van je lichaam of krachtvermindering?Anoniem17 april 2014 om 17:20Mijn korte termijn geheugen is niet al te best maar dat heb ik al langer en inderdaad is mijn rechteroog iets achteruit gegaan.De vorige week bij de opticien geweest.Verder geen specifieke klachten,ook geen hoofdpijn of iets dergelijks.Dank voor je snelle reactie trouwens.
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 18:20Misschien is het toch goed om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor de neuroloog. Het zijn toch enkele vreemde verschijnselen. Vraag de huisarts dan ook om een bloedonderzoek naar je schildklierwaarden.
Reageren
Welke medicijnen gebruik je voor de schildklier?Anoniem17 april 2014 om 18:33Mijn schildklierwaarden zijn voor twee weken geleden getest en waren volgens mijn huisarts goed.Ik gebruik hiervoor Euthyrox en Cytomel.Misschien helpt het als ik zeg,dat ik zo,n dertig jaar anti-depressiva heb gebruikt en na langzaam afbouwen sinds januari niets meer gebruik.Vele jaren lithium gehad en de laatste tien jaar lexapro met depakine.Wel erg goed afgebouwd zoals Klaas het heeft uitgelegd.Kun je hier iets meer mee? Dank!
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 18:59In hoeveel tijd heb je anti depressiva afgebouwd?
ReagerenAnoniem17 april 2014 om 19:14Ik ben vorig jaar in juli begonnen met de depakine,toen:3×500 mg.en de lexapro 1x 10 mg.De depakine had ik eind december afgebouwd,doorgegaan met de lexapro tot eind januari,verdeeld in 6 stukjes.Van bijverschijnselen heb ik gelukkig geen last gehad.Ik was ook alleen maar bang voor de lexapro omdat dat eigenlijk rotpillen zijn met vele bijwerkingen.Ik ben dolgelukkig nu ik er vanaf ben en voel me een stuk prettiger op velerlei gebied behalve die agressieve uitbarstingen.
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2014 om 19:40Aangezien je agressieve uitingen toch een heel stuk later zijn begonnen ga ik er van uit dat dit niet een direct gevolg van het stoppen met de AD.
Vraag de huisarts om een verwijzing naar de neuroloog. Je klachten zouden een neurologische oorzaak kunnen hebben.
ReagerenAnoniem17 april 2014 om 19:48Oke Tandor.Het zal dan wel moeten!! Dank.
Reageren