Zoeken Vraag het forum

Steeds minder gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jonathan1990

Hey, ik vind het lastig om mijn probleem helder en duidelijk te omschrijven, zeker omdat ik zelf ook nog in de war ben en het niet helemaal begrijp, maar ik zal mijn best doen.

Ik heb steeds minder gevoelens en weet niet waarom. Heel weinig dingen kunnen me nog deren. Veel minder dan vroeger. Zo boeit het me niks meer als ik schokkende dingen zie, voel ik nauwelijks nog liefde of echte vriendschap, plezier, angst en ga zo maar door. Het lijkt wel of ik veel minder gevoel heb dan vroeger, veel minder leef. Alsof ik er altijd niet helemaal meer 100% bij ben. Alsof ik ’s ochtends opsta en de hele dag in een droom leef. Alsof niks echt tot me doordringt.

Nu kwam ik na flink wat zoeken deze pagina tegen; [url]http://www.depersonalisatie.nl/derealisatie.htm[/url]. Depersonalisatie en derealistatie. Beide omschrijvingen kan ik mij helemaal in vinden. Ik ben bang dat als ik zo doorga terugzak in een depressie, en dat ik nog meer last van angst- en paniekaanvallen krijg (ander probleem). En ik wil gewoon weer leven, weer liefde voelen zoals het hoort te voelen. Ik voel me nu gewoon dof. Ik voel zo weinig.

Weet iemand wat ik hier zelf aan kan doen? En is het verstandig om hier mee naar de dokter te stappen? Ook voor die depressies en angstvallen ben ik trouwens nog nooit naar een dokter geweest.

Jonathan

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Hoi Jonathan,

je zou eens kunnen zoeken op dit forum naar ‘depersonalisatie’, dan vind je veel meer vragen en antwoorden van mensen die dezelfde klachten hebben als jij, en wat zij eraan doen en hoe ze ermee omgaan.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Reageren
Reageer op: Steeds minder gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.