- Maartje28 november 2025 om 07:17
Hallo ik ben met een pijnlijk verzurende bovenbeen, kortademigheid, kramp op borst en pijn bij inademen naar dokter geweest. Hij dacht aan trombose of hart problemen. Ik was al vaker voor kramp op borst geweest maar moest afwachten tot januari. Helaas eerder last gekregen van ademhalen vandaar dat ik eergisteren ben geweest. Na bloedprikken had ik 800 d dimeer maar kreeg geen echo. Omdat mijn bloed er verder goed uitzag en mijn kuiten niet opgezwollen. Aangezien ik vanochtend met erge hoofdpijn en slecht zicht op ben gestaan begin ik een beetje zorgen te maken. De arts blijft erop hameren dat het een beetje tussen mijn oren zit. Ik heb daarom gezocht naar een kliniek die aderen kunnen doormeten dan maar zelf betalen. Helaas heb ik geen particulier instituut gevonden. Kennen jullie er 1 die een echo kan maken van de aderen tegen betaling? Ik ben btw 46 en aan de pil.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
28 november 2025 om 15:31Je moet een kliniek hebben die een duplex scan heeft. De meeste gangbare flebologische (spatader-) klinieken hebben die wel.
Reageren
Maar als je klachten houdt (niet specifiek voor trombose!) : waarom niet een nieuwe afspraak met je huisarts om dit te bespreken?