Ter info, man van 35. Hypochondrie met vlagen. Laatste maand beetje geëscaleerd en sindsdien veel klachten. Nu erg bang voor keelkanker.
Na hoesten/niezen werd ik erg schor een tijdje. Bleef een beetje hangen. Dan kom je natuurlijk al direct uit bij heesheid met keelkanker. En niet kort daarna ook veel slijm in de keel en veel moeten schrapen/slikken. Klein beetje pijn in de keel ook nu. Praten lijkt soms normaal en soms een beetje hees. Maar misschien let ik er ook veel te veel op. Mijn oor kraakt ook nog een beetje en oorpijn schijnt ook een symptoom te zijn.
Vraag is of dit vooral stressgerelateerd lijkt te zijn of dat er toch iets fysieks kan zijn? Ik zal in ieder geval pychologische hulp gaan zoeken, want elk kuchje, plekje, pijntje houdt me veel te veel bezig.
Van veel hoesten en niezen krijg je dus een schorre keel... een normaal verschijnsel Dat is dan bij jou een een moment dat de angst op gaat spelen en vervolgens ga ja dan veel keelschrapen met alle focus op je keel... Dat levert dan vanzelf wat klachten op.
"Na hoesten/niezen werd ik erg schor een tijdje. Bleef een beetje hangen. Dan kom je natuurlijk al direct uit bij heesheid met keelkanker." Dit is een conclusie die je dus alleen maar trekt als je een angststoornis hebt.
Met dit soort klachten kom ik niet verder verkoudheidje of een allergie. En een allergie ( hooikoorts bijvoorbeeld) in deze tijd van het jaar is niet zo vreemd.
Bedankt John. Dat slijmgevoel in de keel is daar dan ook een gevolg van? Heb het gevoel dat dat dan op mijn stambanden gaat zitten en dat ik het er van af moet schrapen. Maar het is inderdaad een vicieuze cirkel...
Ik heb overigens geen allergieën voor zover ik weet. En op dat moment ook niet echt een verkoudheid dat speelde. Dus vandaar dat mijn brein dan de ergere dingen gaat denken.
Maar toch kan het een allergie zijn. Met keelkanker hebben die klachten toch niks te maken hooir. En als je er toch bezorgd over blijft, ga dan even naar de huisarts
oh vergeten: ja ook het slijmgevoel is daar dan een gevolg van