Zoeken Vraag het forum

gek van mezelf

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hallo, ik word helemaal gek van mezelf sinds een paar weken, ik loop me constant gek te maken met het idee dat ik rabies heb en dat ik dood ga!
    ik heb in vietnam een tand van een hond aangeraakt (begin december) perongeluk maar ben niet gebeten.
    ik voel sinds 2 weken raar en niet meer mezelf. het is steeds erger aan het worden en hoe ik me nu voel is licht in mijn hoofd, zweten, koud/warm, hoofdpijn, heb last van hyperventileren, contant denken wat het nou kan zijn, zenuwtrekjes, diarhee, pijn in mijn ogen als ik opzij kijk en een druk op mijn borst.

ik zat ook te denken aan chronische hyperventileren maar ik voel me nu zo vreselijk dat ik het gewoon niet meer weet wat het is.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn toch klachten van hyperventileren. je kunt zo onmogelijk rabies hebben opgelopen.

Reageren
    Catootje

Misschien heb je wat onder de leden maar dan geen rabiës. Verder kunnen je voeding en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen een rol spelen.

Reageren
    anoniem

ok bedankt voor de reacties, ik ben begonnen met wat ademhalings oefeningen, nu is het zo dat ik in de avond deze oefeningen heel lang gedaan had en met beter begon te voelen en rustiger en dat de druk op mijn borst verdwenen was, verder wel moeite met slapen.
    de volgende dag voelde ik me goed en ging wat dingen ondernemen en ik denk dat ik dus weer onbewust verkeerd aan het ademen was en in de avond begon het hele rideltje weer met klachten, kan dit zo zijn dat ik de klachten pas in de avond voel omdat ik smiddags verkeerd adem en dat ik smiddags mezelf goed voelt omdat ik de vorige dag ademhalings oefeningen gedaan had?

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans treden die klachten op wanneer je tot rust komt. En dat is meestal ’s avonds. Zolang als je afleiding hebt of met iets bezig bent wat je aandacht opeist, zul je er minder last van hebben

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt, ik heb ook heel veel zenuwtrekjes over heel mijn lichaam, shouder, rond de mond, oogleden.
    Is dit normaal?

Reageren
    Anoniem

Het is hier nu 01:30 Ik was begin van de avond voelde ik me vreselijk, deed wat adem oefeningen, het depte weg en heb constant op mijn ademhaling gelet. Nu kreeg ik 3 uur later opeens weer zn aanval. Een werd heel warm en niet helder kunnen denken, heel me lichaam voelt niet goed. Een heel onaangenaamd gevoel. Kan het niet anders omschrijven, ik ben kalm en mijn hartslag is okee, overal spiertrekkingen. Ben me echt zorgen aan het maken dat het iets anders is dan chronische hyper ventilatie, en kan hier wel naar het ziekenhuis maar ze begrijpen waarschijnlijk niet wat er is want ik zit in azië.

Reageren
    John (moderator)

Het is toch echt van de spanningen en de hyperventilatie.

Reageren
    Se77

Jij hebt hyperventilatie + stress.

Hou op met jezelf ziek praten, maak je niet gek en stop met dat gestres!

Reageren
Reageer op: gek van mezelf
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.