Zoeken Vraag het forum

Angst over mijn lichaam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suus

Hallo,

Ik ben 40 jaar en sinds mijn 16e jaar een eetstoornis en angststoornis. Ik ben obsessief met eten bezig geweest en had anorexia. Toen ik 37 jaar was sloeg de behandeling echt goed aan en heb ik ook de medicatie kunnen afbouwen. Nu sinds een paar maanden merk ik dat ik langzaam terugval van veel in mijn hoofd zitten en dat ik me zorgen maak over de schade aan mijn lichaam. Ik ben net in verwachting en er enorm blij mee maar dat durf ik bijna niet. Ik heb zoveel stress gehad door mijn eet- en angststoornis en jarenlang ook veel lichanelijke spanningsklachten gehad. Ik heb behalve hoofdpijn (wat een teken bij mij van stress is) geen klachten.
    John, in het verleden heb je we l eens antwoord gegeven op mijn vraag. Kan ik fysiek wel gewoon oke zijn na zoveel jaren stress?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lichaam kan veel hebben. Dus het hoeft geen belemmering te zijn. Maar zou je wel willen om toch een psycholoog in te schakelen voordat het echt erger gaat worden

Reageren
    Suus

Dankjewel, ja ik heb een verwijzing om de zwangerschap via het ziekenhuis te laten volgen vanwege mijn geschiedenis. Ik kan over 3 weken terecht. Ik pieker me alleen suf en zodoende dat het ik toch even hier vroeg. Eigenlijk was ik ook verbaasd dat ik nog zwanger kon raken, ook gezien mijn leeftijd. Hierdoor heel blij maar ook erg onzeker en dan neemt het piekeren weer de overhand. Nogmaals dank!

Reageren
    John (moderator)

Probeer je niet onnodig druk te maken. Dat heeft geen zin.

Reageren
Reageer op: Angst over mijn lichaam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.