Zoeken Vraag het forum

Heb ik dwangneurose?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik ben 14 jaar en ik vraag me af of ik dwangneurose heb. Ik denk de hele dag door aan dingen die ik niet wel en als die slecht zijn moet ik een bepaald woord in mijn hoofd zeggen en als die goed zijn een ander woord. Als ik wegga moet ik altijd hetzelfde doen en voorwerpen moet ik altijd 3 of 5 keer aanraken en 13 mag echt niet. Als ik in een zin twee keer hetzelfde woord gebruik moet ik het een derde keer fluisteren, dit belemmert me erg in gesprekken.

Daarom dus de vraag, weet iemand het antwoord?
    Alvast bedankt

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het past eigenlijk wel een beetje bij de puberteit. Je moet er vooral niet te veel aandacht aan schenken.
    Als je er erg veellast van hebt, ga dan naar de huisarts en bespreek het met hem/haar.

Reageren
Reageer op: Heb ik dwangneurose?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.