- Anoniem2 februari 2016 om 02:20
goede avond,
ik heb de laatste jaren regelmatig last gehad van depressieve periodes.
Nu ging dit altijd wel weer na een antal weken over en had ik er dus niet heel veel last van.Nu ben ik geestelijk in me hoofd altijd behoorlijk druk. Ik kan op momenten dat ik me verveel of niks te doen heb in me hoofd in een complete fantasie wereld zijn. nu heb ik hier nooit last van gehad omdat me gedachtes altijd positief waren.
Nu zit ik sinds iets langer dan een half jaar in een zware depressie waar maar geen eind aan lijkt te komen, Ik heb hulp gezocht bij de ggz maar ben hier na een aantal gesprekken uitgeschreven. omdat de ggz meende dat het niet dringend genoeg was.
waar ik op het moment het meeste last van heb zijn de maar niet stopende negatieve gedachtes in me hoofd, waar dit voorheen positief was, is dit alleen nog maar negatief geworden. het zijn de meeste belachelijke gedachten die voorkomen, maar ik kan het niet uitschakelen en heb er geen grip. dit ervaar ik als heel vervelend en beangstigend, En word er zo langzamerhand ook wel een beetje gek van.
Mijn vraag is dan ook of meer mensen hier ervaring mee hebben en hoe ik hier vanaf kan komen.