- A21 juli 2017 om 18:02
Hoi ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Ik zal even beginnen met een paar maanden terug. Dit is wat ik denk dat er aan de hand is. Ongeveer 3 maanden geleden heb ik een pilletje gebruikt op een feest. De drug heet 4F. Sinds die tijd voel ik me compleet anders. Ongeveer in de week erna kreeg ik paniekaanvallen en was ik angstig.
Nu na een tijd merk ik zeker wel verbetering en ben ik bijna de oude.
Ik las dat door de drug al je seratonine je lichaam verlaat. En wie weet is dit nog steeds het geval. Een te kort aan seratonine. Ook las ik als ik het goed heb begrepen dat seratonine in anti-depressiva zit. En vroeg me af of ik misschien niet gewoon depressief ben. Het ging allemaal wel “redelijk”
Tot de laatste tijd Sinds een week heb ik een vrij harde ruis in mijn oor. En dit beperkt mij in veel dingen ik kan niet normaal naar mijn werk gaan en heb al een week heel slecht geslapen. Ook heb ik bijvoorbeeld als ik in de bus zit en er is een kleine hobbel ik erge kriebels in me buik krijg en die een paar keer opkomen. Soms heb ik het gevoel dat ik controle over mezelf kwijt ga raken en ben ik lichtelijk paranoide. Ik ben op een punt gekomen dat ik mezelf afvraag of het ooit nog wel goed komt.
Dit zijn een hoop aparte klachten en ik weet niet of ze allemaal verbonden aan elkaar zijn. Maar misschien is er iemand die dit herkent.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juli 2017 om 18:20Ook las ik als ik het goed heb begrepen dat seratonine in anti-depressiva zit. Â Â Dit klopt niet. Â Antidepressiva hebben wel invloed op de serotonine spiegels. Drugs kunnen dat dus ook hebben.
4FA is een psychoactieve drug die inderdaad psychische problemen en angst kan veroorzaken. Je kunt er in een psychose door terecht komen. Sinds 25 mei 2017 is 4-FA in Nederland verboden omdat het een gevaarlijke drug is.
Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenAnoniem21 juli 2017 om 19:08Bedankt voor de reactie. Nog een vraagje , kan het zijn dat die ruis in mijn oor daar mee te maken heeft of kan dat niet?
ReagerenJohn (moderator)
21 juli 2017 om 19:37Dat zou inderdaad kunnen, maar het kan ook nog het gevolg zijn van harde muziek
Reageren