Zoeken Vraag het forum

Burnout / Overbelast zenuwstelsel – Ervaringen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Raoul

Dag mensen,

Allereerst bedankt voor al jullie reacties, en fijn om jullie ervaringen te lezen.

Helaas gaat het momenteel weer niet goed. Stress en spanning of simpelweg alle prikkels gaan de laatste dagen weer gepaard met extreme lichamelijke sensaties zoals tintelingen en steken in mijn hoofd, gevolgd door knallende hoofdpijn en oorsuizen i.c.m. druk op mijn hoofd. Ik kan niet ontkennen dat ik soms echt het gevoel heb dat er toch een medisch iets aan ten grondslag ligt. Denk aan hersenschade of een wellicht zelfs een tumor. Ja ik ben een hypochonder, maar ik vind het zo maf om deze sensaties te ervaren op de meest random momenten..

Herkennen jullie dit ook? Hopelijk kan iemand mij geruststellen..

Salima

Dag Veertje,

Ik herken de hoofdpijn enorm. Ik heb sinds juli (nu 9 maanden) hevige (invaliderende) hoofdpijn. Soms kan ik gewoon niks doen door de hoofdpijn. De ene neuroloog zegt spanningshoofdpijn de andere neuroloog zegt migraine, een therapeut zei cervicogene hoofdpijn. Ik heb vanalles al geprobeerd; kinesitherapie, osteopathie, manuele therapie, Thaise massage. Op een gegeven moment begon in meer spanning te voelen in nek en hoofd door te veel behandelingen. Ergste is dat de hoofdpijn niet reageert op pijnstillers.
    Ben jij nu van de hoofdpijn afgeraakt? Welke soort hoofdpijn had je en (hoe) heb je die behandeld?

Reageren
    Veertje

Bij mij was het duidelijk spanningshoofdpijn. Die zo uit het niets ( zo leek het) kwam opzetten maar als ik dan naderhand goed naging waar ik was, wat ik deed of dacht dan werd het wel duidelijk dat spanning/stress de oorzaak was.
    Wist je dat je door gebruik van pijnstillers de hoofdpijn ook in stand kunt houden?
    Bij mij hielpen pijnstillers ook niet. Meestal duurde een hoofdpijn aanval een dag of 3-4. Op dag 1 probeerde ik paracetamol in combinatie met ibuprofen 400. Werkte dat niet dan was het een kwestie van uitzitten en veel liggen in een donkere kamer.
    Ik blijf gevoelig voor spanning en stress en heb dan snel hoofdpijn. Gelukkig niet dagelijks of wekelijks maar nog zeker een aantal dagen per maand dat ik hoofdpijn heb en net aan kan functioneren

Reageren
    Harma

ik herken dit hoor, doof gevoel linkerkant hoofd arm en been, maar ook veel pijnklachten lichaam waar geen pcm oid voor helpt, ik benoem t weleens alsof er iets in mijn lichaam rondwaart wat mij van binnen aanvalt
    hartfladderen en overslagen, slapeloos ( slaap goed in en schiet na half uur of kwartier wakker) kan op een gegeven moment.ent niet meer liggen en ga dan beneden op de bank liggen, dus ondertussen flinke slaapschuld.
    en net als je savonds in slaapplaatsen valt krijg je geen adem, nu enigzins opgelost met zo’n neusspreider
    is het bij iemand ook dat je de nachten ook beroerder voelt dan overdag? de nachten zijn een hell…en helaas kan ik overdag ook niet slapen.
    fijn om hier veel herkenbare klachten te lezen, dat steunt enigzins

Reageren
    Kat

Hallo ,

Ik zit ook in een herstelproces van een ontregeld zenuwstelsel, ik vraag me vooral af hoelang het duurt , hoe gaat het ondertussen met jullie?

Groetjes

Reageren
    Evi B.

Hoi iedereen,

Ik zit er ook middenin en heb het er echt mee gehad 🤯. Ik ben daarbovenop ook nog eens hypochonder dus ik draai constant in cirkels… vermoeiend. Amper een moment van rust in mijn hoofd 🙃.

Ik word opgevolgd door mijn huisdokter, osteopaat, kinesist en pscyholoog, maar tot nu toe heeft dat nog niet veel geholpen. Lees me veel in omdat me dat alles beter helpt te begrijpen en me op 1 of andere manier een beetje rust brengt maar ‘t is echt met vallen en opstaan.

Hoofdpijn had ik in het begin, dat is gebeterd na enkele sessies bij de kinesist, maar nu zit het vooral in de linkerkant van mijn lichaam. Een doof gevoel terwijl ik wel nog alles kan. Veel spanning in mijn soieren, die lijken constant “aan” te staan. Het is angstaanjagend en het houdt me de hele dag bezig.

Vraag me ook af hoelang ik hiermee ga blijven zitten, al besef ik dat me dat nog meer stress bezorgt en ik niet per se vooruit geraak daardoor.

Tips altijd welkom…
    Veel moed in ieder geval aan iedereen!

Groetjes
    Evi

Reageren
Reageer op: Burnout / Overbelast zenuwstelsel – Ervaringen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.