- Anoniem31 maart 2016 om 09:53
Hallo, ik ben een vrouw van 21 jaar. Ik heb vanaf m’n 15e gewerkt in een kledingzaak. Daarvoor veel meegemaakt dus vond het in het begin erg spannend om daar achter de kassa te staan. Nu ging dit een paar jaar goed tot dat ik klachten kreeg. Ik durfde niet meer met mensen te praten, alsof iets me blokkeerde. Begon heel erg te trillen in m’n hoofd. Wat ik ook deed, ontspanningsoefeningen het ging niet weg. Later ben ik onderzocht en bleek dat ik een psychose had. Ik heb een tijd gehad dat ik zomaar op de grond neer viel en dacht dat ik in de oorlog leefde, zag overal bommen liggen. (Hoorde bij de psychose) ik ben toen in het ziekenhuis opgenomen speciaal voor psychoses. Kreeg daar medicatie. Hele zware. Vanaf m’n 14 e heb ik ook een eetstoornis gehad genaamd anorexia Nervosa. Jarenlang bijna tot niks gegeten. Nu ben ik na een paar maand in het ziekenhuis gelegen weer beter en ben nu van de medicijnen af. Nu heb ik alleen nog iets waar ik heel erg mee zit en dat zijn paniekaanvallen. Ik kreeg daar lang medicatie voor maar het werd alleen maar erger en het trillen ook. Ook na een paar maand ging het niet over. Als ik in winkels sta iets te zoeken en mensen gaan naast me staan en kijken me bijv aan breekt het zweet me uit en raak ik in paniek. Of als iemand te dicht bij komt( personen die ik niet ken) verder ben ik hoog sensitief en zie overleden mensen. Dat is vaak vervelend omdat ik bij mensen vaak veel energie door krijg. Nu wil ik wel eens weten waarom ik dan zp begin te trillen. Omdat ik nu heel goed eet en alles binnen krijg kan het niet door te weinig voeding of vocht komen. Ik moet ook vaak bloedprikken en de uitslagen zijn steeds goed. RaRa wat heb ik haha. Groetjes. Ik hoop dat iemand hier op reageerd
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 maart 2016 om 11:07Je geeft zelf eigenlijk al aan wat er aan de hand is. Paniekaanvallen. Dat kan de reden van trillen en zweetaanvallen zijn. Waarschijnlijk ga je dan ook nog hyperventileren.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestLees ook eens:
Reageren
http://www.dokter.nl/dossiers/angsten en gebruik de oefeningen die daar in staan.Sharstar2 april 2016 om 19:44Inderdaad heel duidelijk paniekaanvallen.
Reageren
Ik vermoed dat je ook wel psychologische begeleiding nog hebt? Zo ja heb je dit al eens voorgelegd