Zoeken Vraag het forum

Heftige Trauma & Angst/Paniek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo beste lezers,
    Ik ben een jongen van 26 jaar.
    Ik ben op 2 mei 2014 slachtoffer geworden van een ontvoering/gijzeling/mishandeling.
    Ik ben toen door een raam gesprongen om te ontsnappen en heb daarbij een aantal snijwonden opgelopen,in me linkerarm 11 hechtingen,3 in de knie en 3 in de hand.
    Ik heb na dit hele gebeuren veel alcohol gedronken om alles een beetje weg te stoppen..uiteindelijk is dit een beetje uit de hand gelopen!
    ik had 2 maanden geleden op een avond weer alcohol op en zat bij een vriend in de auto we reden wat rondjes en opeens voelde ik mij niet goed worden,ik kreeg hartkloppingen,steken in de borst,benauwdheid en begaf mijzelf in een waas.
    Wij zijn toen gestopt en ik heb 112 gebelt omdat ik dacht aan hartklachten..ik had zo’n gevoel nooit meegemaakt,er is toen een ambulance gekomen die mij heeft meegenomen na het ziekenhuis en daar belande ik op de hartbewaking.
    Uiteindelijk zijn daar hartfilmpjes gemaakt,meerdere malen bloed afgenomen,een echo en ik bleef 24 uur onder observatie.
    Er werd toen gedacht aan een angina pectoris,dit bleek niet zo te zijn en aan me hart markeerde niks werd mij gezegt!!!
    maar nu zijn we een tijd verder en ik heb tot de dag vandaag nog steeds last van hartkloppingen,ik ben sinds dat moment zeer angstig en kan bepaalde gedachtes maar niet uit me hoodd zetten,ik heb regelmatig nog last van paniek/angstaanvallen en ben zeer bewust van wat er allemaal in me lichaam gebeurt.
    Ik ben inmiddels opgenomen in een afkickkliniek voor mijn alcoholprobleem!!
    kan iemand mij vertellen wat ik het beste in deze situatie kan doen??
    soms gaat het dagen goed en dan komen de aanvallen weer.
    kan iemand mij vertellen wat een EMDR behandeling nou precies in houd?
    en of de afkickkliniek uiteindelijk wel genoeg hulp kan bieden bij mijn problemen

IK HOOP OP SNELLE REACTIE’S

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn inderdaad heftige gebeurtenissen.

Ik denk dat je door alle omstandigheden en de angstaanvallen bent gaan hyperventileren. Dat kan een deel van je klachten wel verklaren.
    Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal kunnen ontstaan door hyperventilatie:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

De afkickkliniek is in ieder geval de juiste plek om iets aan je alcoholprobleem te doen.

De meest uitgebreide info over EMDR kun je vinden op:
    http://www.emdr.nl/EMDRinfo.htm

Reageren
Reageer op: Heftige Trauma & Angst/Paniek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.