Zoeken Vraag het forum

onzeker over mijn gezondheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • onzekertje

Hallo iedereen,
    Ik ben de laatste tijd heel erg onzeker over mijn gezondheid. Bij elke pijn die ik voel denk ik dat ik kanker heb en dat ik elk moment dood kan gaan. Ik heb ook aambeien volgensmij maar ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen dus ik weet niet wat ik er mee moet. Vandaag had ik heel veel jeuk aan mijn tepel en er zaten allemaal witte schilfertjes op. Toen ik het opzocht op internet kwamen er allemal enge dingen van kanker enzo. Ik ben pas twaalf en ik wil niet mijn hele leVen rondlopen met de gedachte dat ik elk moment dood kan gaan. Kan iemand me helpen zonder dat ik meteen naar de psychiater moet? En weten jullie ook wat er met die tepel is?

Groetjes een heel bang meisje

7 reacties
    Reageren
    een moeder

Ik kan me voorstellen dat je ’t moeilijk vindt om hierover te praten met je moeder. Je zou zelf een afspraak kunnen maken met je huisarts en hem of haar alle vragen stellen die je wilt. Schrijf je vragen van tevoren op, dan vergeet je niets.

Misschien lukt ’t om, als je naar de huisarts geweest bent, met je moeder te praten. Of misschien met een vriendin.
    Succes!

Reageren
    onzekertje

Bedanky voor de tips. Dat ik alles moet opschrijven heeft mewel oop een idee gebracht. Ik denk dat ik een vrief ga schrijven voor mijn moeder dan hoef ik het niet te zeggen.

Reageren
    een moeder

Wat een goed idee van jou om een brief aan je moeder te schrijven. Moeders kunnen op veel vragen antwoord geven. En zo niet, dan kun je alsnog naar je huisarts.

Dag dapper ‘onzekertje’!

Reageren
    Emma

Hai, waarom zou je niet met je kleine kwaaltjes terecht kunnen bij jouw mama?! Daar is een mama toch voor?
    De witte schilfertjes rond je tepels zou je kunnen insmeren (dunnetjes) met Sudocrem. Je bent 12, dus in de puberteit en het kan best met je hormonen te maken hebben. Misschien gebruik je een (te) agressieve zeep of shampoo en kun je een pH-neutrale gebruiken.
    Wat betreft aambeien, waarom denk je dat je aambeien hebt? Heb je bloed bij de ontlasting dan, of kriebel aan je anus? Dat kunnen ook wormpjes zijn.
    Waarom denk jij op je twaalfde nou direct aan kanker?!
    Hoop dat je weer reageert.
    Liefs, Emma

Reageren
    onzekertje

Dat van mijn tepel kwam waarschijnlijk door een bh van de hema waar ik blijkbaar niet zo goed tegen kan. Die aambeien weet ik wel zeker, ik heb er vaak pijn enzo. Mijn moeder heeft me tips gegeven waardoor ze weg gaan.

Reageren
    Jolet

Tegen aambeien kun je Sperti zalf gebruiken en niet te hard persen tijdens ontlasten.

Jolet

Reageren
Reageer op: onzeker over mijn gezondheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.