- juut1 mei 2013 om 22:01
Ik heb 11 februari een standscorrectie ondergaan en heb ruim 8 weken vanaf mn enkel tot aan mn bovenbeen in het gips gezeten.
Ik kan mn knie weer redelijke buigen, maar wel met heel veel pijn.
Ik heb 2x in de week fysio en mag nog maar met 1 kruk lopen dat gaat redelijk maar met heel veel pijn! Ik moet thuis oefeningen doen en meer lopen, maar ik durf niet goed alleen naar buiten de angst dat ik door mn knie zak of val waardoor het bot door een verkeerde beweging verschuift of zo ondank de 2 krammen di in mn been zitten!
Ik loop al 2,5 jaar met knie klachten rond na dat ik met glad weer ben uitgegleden!
Na verschillende mri’s en rontgon foto’s te hebben gehad heb ik een kijkoperatie ondergaan zonder resultaat!
Er is een injctie in mn knie gezet, maar ook zonder resultaat!
Toen besloot de arts maar om een foto van mn hele been te maken en daar kwam uit dat ik buiten dat ik artrose heb ook een o-been had, dus de enige mogelijkheid was nog een standscorrectie ondergaan!
Er is nu van een o-been een lichte x-been gemaakt! Ik wist dat het een zware ingreep zou worden en dat het revalideren ook langdurig en pijnlijk kon zijn.
Na 8 weken in het gips te hebben gezeten blijft mn knie erg stijf en pijnlijk vooral met lopen en het buigen, maar we gaan gewoon door.
Alleen de angst om naar buiten te gaan is erg hevig ook al weet ik dat ik er doorheen moet! Al er iemand bij is heb ik geen probleem, maar zodra ik alleen moet komen de angste naar boven!
Ik zal ook blijven oefenen iedere dag een stukje verder tot ik mn angst heb overwonnen!3 reactiesReagerenHeleen2 mei 2013 om 10:47Jemig, wat een ingreep. Maar je zult toch ook alleen moeten oefenen. Zorg dat je een mobiele telefoon bij je hebt en eventueel een kaart waarop staat wat je mankeert, mocht er toch iets gebeuren.
Reageren
Veel sterkte en succes met revalideren.juut4 mei 2013 om 20:10Dank je wel gaat goed komen!
Reageren
Ik moet nu van de fysio 2 tot 3x per dag buiten een stukje gaan lopen, maar dat gaat wel moeizaam! Ik heb nog heel veel pijn, maar dat heeft Zn tijd nodig!
Volgens de orthopeet zou ik met 3 maanden weer alles kunnen, maar dat gaat niet lukken! Ik kan nog niet zonder kruk lopen en het iknkan nog niet fietsen, lang zitten,staan, lopen of liggen zonder pijn!
Volgens de fysio heeft het tijd nodig omdat ik zo lang ook in het gips heb gezeten. Het kan nog wel 6 manden gaan duren, maar we wachten wel af!anAnoniem5 mei 2013 om 13:59Klinkt raar, maar probeer een positieve mantra in je hoofd te herhalen! Ik kan het – Ik kan het – Ik kan het!
Reageren