- Jaimy9 mei 2012 om 21:56
Ik ben al zolang als dat ik me kan herinneren bang in het donker en voor het donker. Het vreemde hieraan is dat ik niet bang ben voor wat er in het donker zou kunnen zitten zoals spoken, monsters en andere rare dingen.. Ik ben doodsbang voor het feit dat ik niks kan zien en dat ik me dus niet bewust ben van wat er allemaal om me heen is.
Nu heb ik ook gemerkt dat ik ook veel slechter zie in het donker dan mijn vriend en mijn ouders. Wanneer we op straat zijn zie ik bij wijze van spreken vrijwel alleen de lantaarnpaal en een paar meter er omheen terwijl zij de hele straat kunnen zien.
Wat ik me dus afvroeg is of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben dus niet bang voor wat er in het donker kan zijn, maar voor het donker zelf of dat er misschien mensen zijn die er overheen gekomen zijn. Zo ja, HOE ;P!?
2 reactiesReagerenNachtuil10 mei 2012 om 16:49Ik zie ook erg slecht in het donker. Ik heb in de winter dan ook altijd een kleine zaklamp bij me zodat ik altijd even kan bijschijnen. En nee, ik ben ook niet bang in het donker, ik zie alleen zo verdraaid weinig.
Groetjes
ReagerenAnja-Alic26 mei 2012 om 22:23Het klinkt wel alsof je last hebt van nachtblindheid. Dat je daarbij bang bent in het donker kan natuurlijk heel goed.
Ben je er ooit mee naar een oogarts geweest? Daar zou het in ieder geval getest kunnen worden.
Normaal gezien wordt dit veroorzaakt door een tekort aan Vitamine A, al kan het ook een andere oorsprong hebben. Misschien moet je eens proberen om veel wortels te eten (bron van Vitamine A).
Het zou kunnen dat je zicht in het donker dan toch een stuk verbetert!Hoe dan ook, als je het nog niet gedaan hebt: zoek gewoon eens een huisarts op en kijk wat er aan gedaan kan worden. Als de nachtblindheid niet te verhelpen is kan je ook geholpen worden met je angst in het donker.
Ik baseer mijn reactie alleen op wat er in jouw post staat, misschien heb ik het helemaal mis 😉
Reageren