Zoeken Vraag het forum

dubbelzien in het donker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zie tegenwoordig dubbel in het donker. Voorwerpen die licht zijn tegen een donkere achtergrond oa: ondertitels, matrixboarden, lantaarns hebben een rondje er om heen..overdag is er niks van te merken..wat kan dit zijn? Het is er altijd en wordt niet erger of minder erg.

13 reacties
    Reageren
    Anoniem

Bij de ondertitels hangt het er zeg maar nog een keer onder evenals de matrix borden…soms is het er ook boven ipv onder.

Reageren
    Tandor1

Moeilijk te zeggen. In ieder geval een afwijking van je ogen. Ga naar de huisarts en vraag een verwijskaart voor de oogarts.

Reageren
    Anoniem

Daar was ik ook wel achter :p

Reageren
    Anoniem

Heet dat niet nachtblindheid?

Reageren
    Anoniem

Nee nachtblinheid is wat anders; Nachtblindheid is het slecht of helemaal niet kunnen zien wanneer er weinig licht is. Dat kan ’s avonds of ’s nachts zijn, maar ook binnen bij zwakke verlichting. Zeer vervelend is dat iemand met nachtblindheid bij de overgang van licht naar donker altijd enige tijd nodig heeft om te kunnen kijken. Het kan tot ongeveer een uur duren voordat zien in het donker optimaal is.

Reageren
    Anoniem

Ik heb dit dus ook, precies Hetzelfde! Aangezien het een al wat ouder bericht is, ben je er inmiddels al achter wat het is??
    Ik word op het moment behandeld in het UMC in Utrecht maar kom er niet veel verder…..

Groet, N.

Reageren
    .ddd
    • Ik heb hetook volgens de oogarts heb ik een  cilinder afwijking.  Kan verhopen worden  met bril laser of cirugisch. Ben alleen bang dat als ik een bril neem dat mijn hersenen Dit als normaal beschouwen had het eerst niet.  En voor het laser ook want hoe vaak kan er gelaserd worden. Steeds in oog wezels snijden lijkt mij ook niet goed.
    Reageren
    Anno

Hoi, ik zie dat dit een forum is dat al even niet is gebruikt maar ik ervaar dit probleem sinds een week.. is er iemand die al iets weet over de oorzaak? De opticiën dacht droge ogen maar ik kan knipperen en druppelen wat ik wil maar dat werkt voor mij gevoel niet.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de oogarts

Reageren
    René

Goedenavond, Ik heb precies deze klachten ook al een tijd. Ben al naar een oogarts en orthopist geweest maar die konden geen afwijking vinden. Ik wil er toch een keer vanaf, want de winter komt er weer aan en dan zit ik toch wat vaker in het donker in de auto. Vooral de dubbele rand onder verkeersborden en de (drie)dubbele achterlichten van auto’s zijn erg hinderlijk en maken me in het verkeer onzeker. Ik heb trouwens gemerkt dat de dubbelbeelden lijken te verplaatsen als ik mijn hoofd kantel naar links/rechts.

Is iemand hier iets verder mee gekomen? Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Groet, René (58)

Reageren
    Daisyr

Hallo René,

Heb jij al enig antwoord op jouw vraag? Ik heb precies hetzelfde.
    Dubbelzien in het donker, ondertiteling wit op zwart slecht kunnen lezen, lichtverstrooiing etc..

Ik hoor het graag!

Reageren
    Henk

Heel herkenbaar de klachten die genoemd worden, heb die zelf ook.
    Allerlei onderzoeken ondergaan, bij de oogkliniek maar er wordt geen afwijking gevonden.
    Ook de opticien kon geen oplossing bieden voor dit probleem.
    De enige zekerheid die ik heb is dat het bij mij de ogen betreft.
    Hoe verder de verlichting van je verwijderd is hoe erger het wordt, zie ook de heldere maan 3 dubbel.
    Moet ik s’nachts autorijden dan heb ik wel baat door een zonnebril te dragen, voor mij wordt het beeld van alle verlichting minder onrustig.

Reageren
    Alias

Ik heb dit ook. Maar dit is ontstaan na een een ooglaser behandeling ( lasik ) de oorzaak is bekend maar aan de ogen niks te zien wat dit zou veroorzaken. Ik denk zelf dat het te maken kan hebben met het vocht wat op je oog ligt, dit zijn meerdere vet lagen, als dit niet in balans is dan kan het beeld breken denk ik. Andere punt is bij mij dat bij maximale pupil grote het ook erger word, hier komt dan ook licht door het niet gelaserde gedeelte het oog binnen. Dit zou niet mogen aangezien ze hier rekening mee houden maar bij is het toch zo. Een gele bril zou je ook nog kunnen helpen in het donker

Reageren
Reageer op: dubbelzien in het donker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.