Hi, ik ben Elise 22 jaar oud en ik ben er afgelopen jaar achter gekomen dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb.
Sinds afgelopen jaar liep het uit de hand en heb ik hulp gezocht. Ik was vooral bang voor mijn eigen gedachten en om een slecht mens te zijn. Na hulp van de psycholoog ben ik er dus achter gekomen dat ik naast een angststoornis ook kamp met een laag zelfbeeld. Sinds ik dit weet heb ik heel veel angst en paniek over dingen die in het verleden zijn gebeurt en wat mensen (vooral mijn vriend) van mij vinden als zij dit weten. Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben.
Ik ben de hele tijd op zoek naar nieuwe dingen om mij druk over te maken en denk constant na over dingen die in het verleden zijn gebeurd. Dingen waar ik mij voor schaam en waar ik niet trots op ben, maar ook situaties waarin ik misschien per ongeluk wel iets fout heb gedaan of dat ik onbewust verkeerd heb gehandeld. Deze angsten zijn momenteel gericht op mijn huidige relatie. Ik ben als de dood dat ik een keer iets heb gezegd of gedaan wat verkeerd op mijn partner overkomt. Ook ben ik bang dat ik de aandacht van een ander wel eens leuk heb gevonden of situaties niet uit de weg ben gegaan of zelfs heb opgezocht welke ik juist niet zou moeten opzoeken. Herkennen meer mensen dit?
Dit is toch iets dat je met een psycholoog zou moeten bespreken
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)