- Anoniem20 december 2018 om 17:57
Beste allemaal,
ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen… maar ik ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen;
sinds een paar jaar heb ik last van een grote angst;
• bang om ernstig ziek te worden
sinds 1,5 jaar heb ik last van de angst dat ik ernstig ziek ga worden. Ik kan me eigenlijk niet zo goed bedenken waar dit vandaan zou kunnen komen, maar ik vind het echt heel vervelend. Ik kan ook heeel erg slecht tegen verandering. En de laatste tijd is het ook dat ik denk dat als er iets veranderd, ik meteen ernstig ziek word (ik weet het, het klinkt belachelijk maar de angst is echt groot) Ik voel me hier echt best wel ongelukkig door , en verlang naar hoe het vroeger was (genieten van het nu en leven in het nu), maar ik leef alleen maar in de toekomst. Ik moest gewoon echt even mijn verhaal kwijt, en ik hoop dat mensen zich hier misschien in herkennen en/of tips hebben.
Met vriendelijke groeten,
1 reactieReagerenanoniem5 januari 2019 om 21:19hallo,
ik heb zowat hetzelfde als jij. ik ben ook ernstig bang om ziek te worden en zelfs dood te gaan waardoor ik ook dingen ga vermijden en van bepaalde dingen direct denk dat ik ziek zou worden. dit is iets wat al meer dan een jaar geleden begonnen is. na mijn operatie kreeg ik last van paniekaanvallen en ik ga sindsdien naar een psycholoog. de paniekaanvallen zijn sterk verminderd maar mijn angsten zijn er nog dus ik begrijp zeer goed wat je meemaakt en dat is zeker niet belachelijk! de tip die ik je zou geven is om erover te praten met iemand die je vertrouwt of als het nodig is bij een psycholoog want het kan je al heel wat opluchting bieden dat er iemand is die weet wat je hebt en je misschien wat meer kan gerust stellen en ook helpen met je probleem. maar weet vooral dat je niet de enige bent met dit soort probleem en als je erover durft te praten met mensen je misschien mensen zult vinden (dichterbij dan je zult denken) die het zelfde mee maken als jij.
ik hoop dat dit je een beetje kan helpen en veel sterkte!
met vriendelijke groeten.
Reageren