Zoeken Vraag het forum

Angststoornis bang voor HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angstig

Ik ben ruim een jaar onder behandeling van een psycholoog wegens een angststoornis en ziekteangst. Hier heb ik ook medicatie voor en de laatste weken begint dit goed aan te slaan.

Soms even een paniek moment zoals vandaag.

Ik ging snel even naar de wc op een openbaar toilet. Terwijl ik doortrek vallen mijn sleutels, ik buk om deze te pakken en voel een spetter van het doortrekkende water op mijn lip komen.

Ik heb droge lippen met wat barstjes en aften in mijn mond na een verkoudheid. Ik ben nu bang dat ik hiv heb opgelopen door het water wat op mijn beschadigde lip kwam. Je weet immers nooit wat je voorganger er heeft gedaan. Voor hetzelfde geld heb ik zo ontlasting of spermaresten op het wondje gekregen.

Is dit gevaarlijk geweest?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo kun je geen HIV oplopen en ook geen andere soa

Reageren
    Angstig

Bedankt voor je snelle reactie, ik ging twijfelen door dit artikel. Omdat het daar ook over een aft gaat en een theoretische kans.

https://www.soapoli-online.nl/blog/kan-ik-een-soa-krijgen-door-tongzoenen

Reageren
    John (moderator)

Theoretisch is het ook mogelijk dat er morgen een airbus A-380 boven op het dak je huis terecht komt… maar in werkelijkheid?

Reageren
    Angstig

Ja daar heb je gelijk in 🙂

Geen zorgen maken dus?

Reageren
    John (moderator)

Denk niet dat dat nodig is

Reageren
    Angstig

Bedankt voor je hulp.

Ben al stukken rustiger, alleen ga ik nu weer twijfelen door “denk niet dat dat nodig is”

Sorry voor de onzekerheid en angst.

Misschien bedoel jij het anders dan het op mij overkomt. Maar denk je het of weet je idd zeker dat ik niks heb op kunnen lopen zo 😊

Reageren
    John (moderator)

Ik weet het zeker

Reageren
    Angstig

Hoi John,

Toch nog even een vraag, met name door het artikel van de soa poli.

Ik heb met collega’s sushi gegeten en ik had nog een aft in mijn mond. Net als wat in het stuk staat.

Je raakt dan af en toe ook een ander stukje sushi aan met de stokjes waar je al van hebt gegeten. Ik heb dus sushi gegeten waar ook de stokjes van collega’s tegenaan zijn gegaan. En ik heb zo indirect speeksel binnen gekregen. Stel dat zij nu ook wondjes in hun mond hebben kan ik dan toch HIV hebben opgelopen?

Alvast bedankt voor je hulp en moeite.

Reageren
    John (moderator)

Nee onmogelijk !

Reageren
    John (moderator)

Je krijgt eerder wat van de rauwe vis die je eet, dan dat je zo HIV of een andere soa oploopt

Reageren
    Angstig

Heel blij met je!

Reageren
Reageer op: Angststoornis bang voor HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.