Beste
Ik ben in behandeling voor een dwangstoornis ivm hiv. Mede gekomen door corona en alle ontsmettingsrituelen, ik heb het hiv virus in mijn hoofd en zie overal besmet bloed, op papier, op schoenen, op karton, enz. Loop je in het dagelijkse leven gevaar op hiv en stel dat er iets op de bovenkant dan nog van schoenen hangt en je komt eraan en je vergeet je handen te wassen en eet nadien, loop je dan gevaar. Wanneer moet je je over bloed eigenlijk zorgen maken, want het spookt telkens door mijn hoofd
Alvast bedankt voor uw antwoord
Over bloed moet je je zorgen maken als het vers bloed is dat bij jou via aan bloedende wond met jouw bloed in contact komt.
Dus als bloed ergens ophangt, bijvoorbeeld bovenkant schoen, ik weet niet hoe het er gekomen is en ik veeg dit af of kom eraan met mijn hand zonder tussen persoon, dan is et geen gevaar. Hoelang overleeft hiv op een voorwerp in kleine hoeveelheden
Dat is geen gevaar.
Testen is vanaf 6 weken uiterst betrouwbaar
Sorry,
Nog een laatste vraagje.
Kan het hiv virus lang overleven in een streepje of veegje bloed.
Gaat het over enkele minuten 2,3, 4, 5 of langer
Dank je wel
Enkele minuten
Mijn man is nl pakjes bezorger en ik heb dan ook voortdurend angst dat er hiv virus op zit en we zo hiv krijgen.
Is dit zo mogelijk
Dat is onmogelijk
Dus als ik het goed begrijp moet je ook echt vloeibaar bloed zien en niet zomaar een streepje of veegje
Sorry dat ik je blijf vragen stellen maar mijn omgeving wordt gek van mij en ikzelf ook. Ik zie het soms niet meer zitten van de angst, vandaar mijn vragen. Dank je wel nogmaals.
Je moet dus al echt veel bloed zien. Deurklinken, bancontact automaten, pistolen tankstations,.... Hoe zit het daarmee. Is dat risico als je dere aanraakt en er zit besmet bloed op
klopt
Zo krijg je toch echt geen HIV hoor
Dus alle daagse zaken aanraken zoals deuren en winkelproducten in de supermarkt aanraken als er besmet bloed op zit is geen probleem. Ik ben namelijk winkelbediende in een grote supermarkt en heb mijn smetvrees nu goede 2 maanden. Ik wil namelijk graag zekerheid en kan met mijn probleem met weinig mensen terecht.
Zo kun je geen HIV krijgen