Zoeken Vraag het forum

Snelle hartslag constant

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Francis1

Hey iemand die hier iets meer over weet? Vroeger in rust lag mijn hartslag tussen de 48-60 in rust door grote sporter te zijn altijd. Nu laatste tijd ligt die hoger rond de 75-95 constant zo hoog is dat nu niet maar als ik een inspanning die vliegt die direct de hoogte in. Vroeger lag mijn hartslag tijdens een training op 135-140 als ik intensief bezig was nu laatste tijd ligt die 185-190 als ik nog maar aan het opwarmen ben? Kan gewoon geen match spelen van de angst als dit tijdens opwarming al zo hoog is. Natuurlijk niets gezien op echo en ecg. De hartslag zakt ook niet snel vaak nog 135 na 10-15 min zitten en pas na uur of twee onder de 100. Ook savonds altijd vele hogere hartslag als in de ochtend? Kan dit komen door angst want is wel heel vreemd vind ik

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Angst kan daar zeker invloed op hebben.

Reageren
    Francis1

Kan angst zo een invloed hier op hebben? Hartslag is echt op hol precies ene moment springt het van 80 naar 140 en heb nog maar basketbal vast erna gaat deze bij kleinste jog naar 180… echt lastig kan niet meer spelen want denk als ik szrieus speel dat ik boven de 220 zit. Dan zal het indd allemaal tussen de oren zitten! Dankjewel

Reageren
Reageer op: Snelle hartslag constant
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.