Zoeken Vraag het forum

Hartstilstand

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Demi

Hallo, ik ben een meid van 17 jaar over 8 dagen 18, en ik heb sinds kort paniekaanvallen. Ik ben enorm bang dat ik uit het niets een hartstilstand krijg. Ik heb deze gedachte de hele dag door, ik ben al vaak naar m’n huisarts geweest die zegt dat er niks met mn hart aan de hand is, ook nog naar verschillende dokters en die zeggen precies hetzelfde. Deze gedachten beninvloed heel veel maar vooral mn slaap, ik slaap nu maximaal 2/3 uurtjes per nacht en daarna krijg ik het weer hoor, zweten klamme handen, niet stil kunnen zitten, recht overeind schieten, mn pols voelen, en ik blijf het me nog steeds afvragen elke dag Is er een grote kans dat je zomaar een hartstilstand kan krijgen.. herkent iemand dit en weet iemand misschien een goede oplossing? of zou iemand mij antwoord kunnen geven of dit daadwerkelijk mogenlijk is..

Groetjes Demi

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal toch echt niet je hart zijn. Het zijn klachten die door hyperventilatie en angst worden veroorzaakt. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psycholoog

Reageren
    Demi

Dankjewel voor de reactie! maar ik adem niet heel snel kan het dan ook hyperventilatie zijn? ik heb het wel vaak benauwd.. Ik ben de laatste tijd ook duizelig en licht in me hoofd en het gevoel dat ik van de wereld ben zeg maar, alsof het een droom is. Dit maakt me nog paniekeriger en dit laat me weer andere dingen denken..

Reageren
    Anoniem

Lieve demi,

Ik herken je klachten, en die horen echt bij angst en hyperventilatie.

Ik zou zeker naar je arts gaan voor een doorverwijzing naar een psychiater.

Intussen tijd kan je meditatie proberen met ademhalingsoefeningen.

Reageren
    Demi

Dankjewel voor de reactie, maar is misschien een hele domme vraag maar zit er een kans in dat een hart zomaar stopt?

Reageren
    Meisjemeisje

hey demi ,

ik ben zelf ook een meisje van 18 en mijn angst voor de dood begon toen ik net 18 was.