- Demi7 februari 2019 om 12:25
Hallo, ik ben een meid van 17 jaar over 8 dagen 18, en ik heb sinds kort paniekaanvallen. Ik ben enorm bang dat ik uit het niets een hartstilstand krijg. Ik heb deze gedachte de hele dag door, ik ben al vaak naar m’n huisarts geweest die zegt dat er niks met mn hart aan de hand is, ook nog naar verschillende dokters en die zeggen precies hetzelfde. Deze gedachten beninvloed heel veel maar vooral mn slaap, ik slaap nu maximaal 2/3 uurtjes per nacht en daarna krijg ik het weer hoor, zweten klamme handen, niet stil kunnen zitten, recht overeind schieten, mn pols voelen, en ik blijf het me nog steeds afvragen elke dag Is er een grote kans dat je zomaar een hartstilstand kan krijgen.. herkent iemand dit en weet iemand misschien een goede oplossing? of zou iemand mij antwoord kunnen geven of dit daadwerkelijk mogenlijk is..
Groetjes Demi
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 februari 2019 om 20:11Het zal toch echt niet je hart zijn. Het zijn klachten die door hyperventilatie en angst worden veroorzaakt. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psycholoog
ReagerenDemi8 februari 2019 om 06:51Dankjewel voor de reactie! maar ik adem niet heel snel kan het dan ook hyperventilatie zijn? ik heb het wel vaak benauwd.. Ik ben de laatste tijd ook duizelig en licht in me hoofd en het gevoel dat ik van de wereld ben zeg maar, alsof het een droom is. Dit maakt me nog paniekeriger en dit laat me weer andere dingen denken..
ReagerenAnoniem8 februari 2019 om 10:37Lieve demi,
Ik herken je klachten, en die horen echt bij angst en hyperventilatie.
Ik zou zeker naar je arts gaan voor een doorverwijzing naar een psychiater.
Intussen tijd kan je meditatie proberen met ademhalingsoefeningen.
ReagerenDemi8 februari 2019 om 11:39Dankjewel voor de reactie, maar is misschien een hele domme vraag maar zit er een kans in dat een hart zomaar stopt?
ReagerenMeisjemeisje20 februari 2019 om 20:31hey demi ,