Zoeken Vraag het forum

Hartstilstand

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Demi

Hallo, ik ben een meid van 17 jaar over 8 dagen 18, en ik heb sinds kort paniekaanvallen. Ik ben enorm bang dat ik uit het niets een hartstilstand krijg. Ik heb deze gedachte de hele dag door, ik ben al vaak naar m’n huisarts geweest die zegt dat er niks met mn hart aan de hand is, ook nog naar verschillende dokters en die zeggen precies hetzelfde. Deze gedachten beninvloed heel veel maar vooral mn slaap, ik slaap nu maximaal 2/3 uurtjes per nacht en daarna krijg ik het weer hoor, zweten klamme handen, niet stil kunnen zitten, recht overeind schieten, mn pols voelen, en ik blijf het me nog steeds afvragen elke dag Is er een grote kans dat je zomaar een hartstilstand kan krijgen.. herkent iemand dit en weet iemand misschien een goede oplossing? of zou iemand mij antwoord kunnen geven of dit daadwerkelijk mogenlijk is..

Groetjes Demi

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal toch echt niet je hart zijn. Het zijn klachten die door hyperventilatie en angst worden veroorzaakt. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psycholoog

Reageren
    Demi

Dankjewel voor de reactie! maar ik adem niet heel snel kan het dan ook hyperventilatie zijn? ik heb het wel vaak benauwd.. Ik ben de laatste tijd ook duizelig en licht in me hoofd en het gevoel dat ik van de wereld ben zeg maar, alsof het een droom is. Dit maakt me nog paniekeriger en dit laat me weer andere dingen denken..

Reageren
    Anoniem

Lieve demi,

Ik herken je klachten, en die horen echt bij angst en hyperventilatie.

Ik zou zeker naar je arts gaan voor een doorverwijzing naar een psychiater.

Intussen tijd kan je meditatie proberen met ademhalingsoefeningen.

Reageren
    Demi

Dankjewel voor de reactie, maar is misschien een hele domme vraag maar zit er een kans in dat een hart zomaar stopt?

Reageren
    Meisjemeisje

hey demi ,

ik ben zelf ook een meisje van 18 en mijn angst voor de dood begon toen ik net 18 was.

ik leef er nu ruim een half jaar mee en heb via mijn psygoloog mediacatie gekregen waarmee ik nu in mijn 4de week zit.

wat jij hebt is angstpaniek stoornis en chronische hyperventilatie.

ik heb er zelf ook last van en bij mij is hypogrondrie nog geconstandeerd , ze noemen het ook wel ziekevrees.

als je snachts niet kan slapen probeer dat ontspanningsoefeningen te doen , of ga in en uit ademen via je mond en neus , inademen door je neus en uitademen uit je mond tot je niet meer kan.

het kan ook helpen om je telefoon aan te doen met youtube aan of muziek luisteren zonder oortjes.

probeer afleiding te zoeken , want het kan je hele leven beheersen.

en op onze leeftijd is de kans er minimaal om een hartstilstand te krijgen of een hartaanval , je hart is nog zo jong en gezond , dat de kans dat je miljonair word nog groter is.

stay strong , en praat erover met mensen dat lucht al heel wat op !

Je kan me altijd een berichtje sturen als je wil maar dat is de keus aan jezelf.

Reageren
    Demi

hey! dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik ben best opgelucht dat ik niet de enigste ben met deze klachten.. en ik zou je graag een berichtje willen sturen!

Reageren
Reageer op: Hartstilstand
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.