Zoeken Vraag het forum

Emetofobie???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jerre

Hallo,

Ik ben een student van 18 jaar. De voorbije maanden heb ik vervelende pijn gehad in mijn buik, waarbij ik toen dacht aan PDS of dergelijk. Naar de dokter gegaan en deze heeft me Maagzuurremmers voorgeschreven. Klachten beterde niet en daarna Gastroscopie en Colonoscopie, Stoelgangonderzoek en echo genomen, maar alles bleek te wijzen op stress. Dit klopt wel aangezien de overgang naar unief redelijk zwaar was en omdat het midden in de examenperiode viel. Tijdens de examens durvde ik niet 4u lang in een lokaal te zitten omdat ik wist dat ik niet weg kon en me (psychologisch?) misselijk voelde. Ook verergert de buikpijn bij stress. Ik ben tijdens de vakantie proberen te ontspannen. (buikpijn bleef subtiel aanwezig, percies een soort hongerpijn)

Nu zijn de lessen van semester 2 1 week bezig en ik durf niet naar de les te gaan uit braakangst:

• Ik neem een plastiek zakje mee
    • Ik wil zo dicht mogelijk bij de uitgang zitten (je kan niet weg in het midden van een rij)
    • Ik heb schrik op te braken tijdens de les
    • Ik probeer 3u voor de les te eten om zeker te zijn dat er niets meer in zit tijdens

Is dit een braakangst te noemen? En komt mijn vage subtiele zeurende buikpijn hier vandaan?

Mvg, Jerre

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou het n iet meteen braakangst noemen. Maar wel een angststoornis. Ik wil je dan ook aanraden, om naar een psycholoog te gaan om er wat aan te doen voordat het probleem erger en groter wordt

Reageren
Reageer op: Emetofobie???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.